خبرهای داغ:
رئیس صنعت، معدن و تجارت بوکان:

فرش صلح و دوستی در بوکان بافته می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: فرش صلح و دوستی در بوکان بافته شده و موانع پیش‌روی آن برداشته می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۰۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسن عبدی با اشاره به اقدامات و عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بوکان در خرداد امسال اظهار داشت: ماه گذشته پیگیری بافت فرش صلح و دوستی در شهرستان بوکان و رفع موانع پیش روی آن انجام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: علاوه بر آن، ضمن صدور پروانه تولید غیرمتمرکز فرش دستباف با مدیریت متمرکز، فراخوان طرح‌های پژوهشی سال 95 مرکز ملی فرش ایران در حوزه فرش اعلام شد.

وی تصریح کرد: در ماه گذشته پیگیری دریافت نرم افزار طراحی فرش دستباف"بوریا" برای متقاضیان نیز انجام و فراخوان ثبت نام کار آفرینان بخش تولید فرش در جشنواره کارآفرینان برتر، بازرسی مشترک به همراه تامین اجتماعی و اتحادیه فرش دستباف و صدور و تمدید کارت‌های شناسایی صورت گرفت.

عبدی با اشاره به عملکرد بخش امور بازرگانی و توسعه تجارت شهرستان بوکان گفت: در این زمینه علاوه بر برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان توسط شرکت نمایشگاه‌های میاندوآب، وضعیت مالی اتاق و اتحادیه‌های صنفی مربوط به سال گذشته نیز بررسی شد.

وی از اخذ قیمت انواع کالاهای خوراکی و غیر خوراکی در گروه کالایی از بازار آزاد بوکان خبر داد و اظهار داشت: از سوی دیگر در خرداد امسال، به روز رسانی آمار و اطلاعات انبارها و سردخانه‌ها در سطح شهرستان بوکان و ثبت اعلام موجودی‌ها به صورت ماهانه در سامانه 124 صورت پذیرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان با اشاره به اقدامات بخش نظارت و بازرسی این شهرستان گفت: در این باره 324 بازرسی صورت گرفت و 54 پرونده تشکیل و 59 تخلف به ارزش 38 میلیون و 6 هزار و 234 ریال کشف شد.

وی افزود: در حوزه آرد و نان نیز 174 مورد بازرسی صورت گرفته و 35 تخلف به ارزش 28 میلیون و 577 هزار و 234 ریال کشف شد.

عبدی گفت: از سوی دیگر خوشبختانه در خرداد امسال، در بخش قاچاق با وجود چند مورد گشت مشترک بازرسی، موردی دال بر کشف کالای قاچاق یافت نشد.

وی از بررسی و پیگیری دستورالعمل‌های حمایتی و تامین سرمایه درگردش ابلاغی و اطلاع رسانی به واحدهای صنعتی، تشکل‌ها و اعضای کارگروه تسهیل خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آن، مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی بررسی و در کارگروه رفع موانع تولید طرح شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان از بررسی و مطالعه سند توسعه صنعتی، معدنی و تجارت سال گذشته بوکان خبر داد و افزود: از سوی دیگر، سند توسعه صنعتی، معدن و تجارت امسال شهرستان نیز آماده شد.

وی ضمن اشاره به بازدید از معادن و مصالح کوهی شهرستان بوکان در خرداد امسال، چالش‌های مربوط به بخش معدن این شهرستان را برشمرد و گفت: سرعت ناکافی در تولید اطلاعات پایه زمین‌شناسی و عدم دسترسی عموم به آن، ضعف توانمندی‌های فنی مهندسی و ساخت در بخش اکتشاف و صنایع معدنی، وجود مشکلات و تعارضات حل نشده بین بخشی با حوزه منابع طبیعی و نیز وجود معارضین محلی و مشکلات ناشی از آن از جمله این چالش‌ها محسوب می‌شود.

ارسال نظرات