مرتضی شعبانی در گفتگو با «بسیج»:

مدیران تلویزیونی به کارهای نمایشی اهمیت نمی دهند

مستندساز کشورمان گفت: نگاه مدیران به سمتی رفته که در تلویزیون خیلی به کارهای نمایشی اهمیت نمی دهند، در حالی که چنین کارهایی می تواند درآمدزا باشد چون به همراه خود مشارکت و تبلیغات می آورد.
کد خبر: ۸۷۰۴۹۹۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
مرتضی شعبانی مستندساز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: نوع نگاه به محصولات و تولیدات تلویزیونی در تلویزیون و صداو سیما حداقل در یکی دوسال گذشته تغییر کرده است.

وی افزود: اهمیت سریال و تله فیلم کم شده و این مسئله الان تاثیر خود را گذاشته و معمولا هم همین طور است که خلأ یک تولید را دو سال بعد متوجه می شویم.

شعبانی اظهار داشت: در هیچ دولتی مسئله فرهنگ را جدی نگرفته اند، دولتها نگاه فرهنگی درستی نداشته و ندارند. در این دولت توجه به مسائل فرهنگی کمرنگ تر شده است و مشکل اینجاست که دغدغه فرهنگ در بین مسئولان وجود ندارد که بخواهند کاری در این خصوص انجام دهند.

مستندساز کشورمان تصریح کرد: تنها کسی که همیشه دغدغه فرهنگ داشته و پشتیبانی کرده مقام معظم رهبری بوده اند وگرنه اکثر دولتها به دنبال فرهنگی سیاست زده بوده اند.

شعبانی گفت: باید سیاست زدگی از فرهنگ کنار گذاشته شود، در مورد دلیل عمده کم شدن محصولات تلویزیون خود مسئولان صدا و سیما باید پاسخگو باشند.

وی افزود: نگاه مدیران به سمتی رفته که در تلویزیون خیلی به کارهای نمایشی اهمیت نمی دهند، در حالی که چنین کارهایی می تواند درآمدزا باشد چون به همراه خود مشارکت و تبلیغات می آورد و حتی ممکن است برای تلویزیون آوردهای مالی هم داشته باشد ولی تمایلی برای پرداختن به کارهای داستانی نبوده است.

شعبانی ادامه داد: چنین کارهایی دردسر های خاص خود را هم دارد مثلا برای کارهای بزرگی مثل مختارنامه حداقل تا زمان رسیدن به محصول نهایی باید سرمایه گذاری کرد و تلویزیون به این سرمایه گذاری خیلی توجهی ندارد، نگاه بلندمدت به این موضوعات وجود نداشته است.

وی گفت: الان فقط سریال مناسبتی می سازند و وضعیت تلویزیون از این بابت خیلی ضعیف شده است، عدم وجود سریال های متنوع و داستان و تله فیلم نشان دهنده نگاه مدیران در یکی دو سال اخیر است که به سراغ مجموعه های نمایشی و داستانی نمی روند.

ارسال نظرات