به همت پایگاه اسماء حوزه 5 عفاف ارومیه :

ایستگاه سلامت به مناسبت ماه مبارک رمضان برپا شد

به مناسبت ماه مبارك رمضان ايستگاه سلامتي در محل پایگاه اسماء حوزه عفاف شهرستان ارومیه (آذربایجان غربی) با محوریت سنجش سلامت خواهران روزه دار و ارائه مشاوره های لازم در زمینه سلامت روزه داری برپا شد.
کد خبر: ۸۷۰۴۸۴۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: به مناسبت ماه مبارك رمضان ايستگاه سلامتي در محل پایگاه اسماء با محوریت سنجش سلامت خواهران روزه دار و ارائه مشاوره های لازم در زمینه سلامت روزه داری  برپا مي‌شود .

فاطمه خلیل دخت فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اسماء گفت: همزمان با ماه مبارك رمضان در محل پایگاه براي رفاه حال روزه‌داران و خواهران بسیجی  برنامه‌هاي ويژه‌اي را تدارک دیده ایم و در همين راستا با برگزاري ايستگاه سلامت در مسجد لطفعلی خان در نظر داریم كه خواهران روزه دار را با نكات لازم در تغذيه ماه مبارك رمضان آشنا كنیم .

 

 

 فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اسماء  با بيان اينكه هدف از برگزاري  ايستگاه سلامت در پایگاه ارتقاء سطح سلامت در جامعه و رسيدن به سطح مطلوبي از سلامتي است تصريح كرد: اين برنامه در قالب ايستگاهي و با موضوعات ورزش و تحرك جسمي، سلامت روزه‌داري، سنجش سلامت  و كنترل فشار خون و ديابت برپا مي‌شود .
وي  ادامه داد: اسلام تاكيد ويژه‌اي بر سلامتي افراد دارد به همين دليل  يكي از وظايف هر مسلمان حفظ سلامتي بدن است .
 فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اسماء در خصوص مشاوره سلامت روزه‌داري گفت: پيروي از يك برنامه صحيح غذايي درماه مبارك رمضان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است تا هم بتوان عادات غذايي غلط رااصلاح كرد و هم از بركات معنوي اين ماه بهره برد .
خلیل دخت با اشاره به اينكه روزه‌داري نقش موثري در بهبودي‌هاي بيماري‌هاي مختلف و نيز فعال شدن سيستم ايمني بدن دارديادآور شد: در مشاوره سلامت روزه‌داري مخاطبان با سبد كالاي خانواده در ماه مبارك رمضان،‌معرفي خواص گياهي و طبيعي ازديدگاه قرآن و ائمه، با تاكيد بر مصرف ميوه و سبزيجات با استفاده از وسايل كمك  آموزشي و با حضور كارشناس مربوطه  آشنا مي‌شوند .
 وي خاطر نشان كرد: در  بخش سنجش سلامت شامل كنترل فشار خون و ديابت نيز كارشناس مربوطه علاوه بر انجام تست غربالگری مخاطبان را با علائم اين بيماري ها آشنا مي‌كند.

 

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات