استاد برجسته حوزه و دانشگاه در یزد:

علم بدون دین «بمب اتم» و دین بدون علم «داعش» را می سازد

استاد حوزه و دانشگاه یزد گفت: علم بدون دین تبدیل به بمب اتم و هزاران کلاهک هسته‌ای و بمباران شیمیایی منجر می‌شود و دین بدون علم نیز سرانجام داعش را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۰۴۷۶۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدرضا شایق جمعه شب در مراسم محفل انس با قرآن بسیج جامعه پزشکی استان یزد با تاکید بر اینکه علم و دین باید در کنار هم باشند و اگر از هم جدا شوند، فساد می‌شود، اظهار داشت: علم بدون دین تبدیل به بمب اتم و هزاران کلاهک هسته‌ای و بمباران شیمیایی منجر می‌شود و دین بدون علم نیز سرانجام داعش را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: قرآن و عترت نیز همین خاصیت را نسبت به یکدیگر دارند و اگر این دو از یکدیگر جدا باشند، اثرگذار نخواهند بود.
شایق خاطرنشان کرد: قرآن بدون عترت می‌شود خوارج و عترت بدون قرآن نیز نتیجه‌ای فرقه‌های متعددی که امروز در دین به وجود آمده، نخواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه یزد تصریح کرد: متاسفانه در عالم اسلام قرآن و عترت را از یکدیگر جدا کردند و این همه فتنه برپا شد در حالی که اگر این دو را در کنار یکدیگر می‌پذیرفتند، راه کمال بشریت هموار بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امید و توکل به خدا همه سختی‌ها را آسان می‌کند، افزود: وقتی امام خمینی (ره) فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، عده‌ای گفتند امام بینش سیاسی ندارد و از ناآگاهی سیاسی با آمریکا به عنوان یک ابرقدرت بزرگ درافتاده است.

شایق ادامه داد: واقعیت این بود که امام خمینی (ره) به خدا توکل داشت و با شجاعت و آگاهی و بینش سیاسی سخن می‌گفت.
وی تصریح کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) یکی از رسانه‌های آمریکا نوشت: تنها کسی که بارها غرور آمریکا را شکست، آیت‌الله خمینی(ره) بود.

شایق با تاکید بر اینکه رفتار ما در نسل ما اثرگذار است، افزود: هر آنچه امروز بکاریم و رفتار کنیم، نسل بعدی ما درو خواهد کرد و رفتار نسل بعد، حاصل و نتیجه رفتار، گفتار و کردار ما است.

ارسال نظرات