خبرهای داغ:
امام جمعه اسدآباد:

روز قدس روز حمایت از تمام مردم مظلوم جهان است

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه امام(ره) فرمودند «قدس پاره تن اسلام است»، گفت: روز قدس فقط حمایت از سرزمین فلسطین و بیت المقدس نیست بلکه حمایت از تمام مردم مظلوم جهان است.
کد خبر: ۸۷۰۴۰۵۵
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد در خطبه های نمازجمعه این هفته اسدآباد با تقدیر از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: امام خمینی(ره) با شناختی که از آمریکا داشت، آمریکا را شیطان بزرگ و اسرائیل را غده سرطانی نامیده‌اند.

وی افزود: کی از اهداف برگزاری این راهپیمایی دفاع از مظلوم است چراکه حدود 60 تا 70 سال است که فلسطین مظلوم زیر ستم اسرائیل غاصب قرار گرفته است.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه حمایت از مظلوم و مستضعف در دین اسلام است، گفت: اسلام حد و مرز نمی‌شناسد بنابراین ما حامی فلسطین هستیم.

وی ادامه داد: در این راهپیمایی مردم اسدآباد باعث دلگرمی مقاومت و پشتیبانی مردم غیرتمندی هستند که با دست خالی از زمین و نوامیس خود دفاع می کنند.

حسینی‌مجد با بیان اینکه امام(ره) فرمودند «قدس پاره تن اسلام است»، گفت: روز قدس فقط حمایت از سرزمین فلسطین و بیت المقدس نیست بلکه حمایت از تمام مردم مظلوم جهان است.

وی با بیان اینکه بیت المقدس قداست دارد، عنوان کرد: اسرائیل غاصب اهل کتاب نیست و اعتقادات شومی دارد و حرمت بیت المقدس را شکسته‌اند و حرمت نوامیس فلسطینیان را خدشه‌دار کرده‌اند.

امام جمعه اسدآباد تأکید کرد: ما به عنوان مسلمان همیشه در مقابل ظلم فریاد زده‌ایم و در مقابل ظالم ایستاده‌ایم و تا روزی که زنده هستیم و تا نابودی اسرائیل و محو شدن این غده سرطانی این راه را می پیماییم.

وی ضمن تقدیر از حضور مسئولین و مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به زکات فطریه اشاره کرد و افزود: روحانیون و امامان جماعات در مساجد احکام زکات فطره را برای مردم بیان کنند و اینکه شب عیدفطر باید زکات فطره کنار گذاشته شود.

حسینی‌مجد با بیان اینکه مقدار زکات فطره برای هر نفر 3 کیلو گندم یا برنج است، گفت: بالاترین مصرف زکات فطره برای فقر است و کمک به مساجد و ... در مراحل بعدی قرار دارد.

وی ادامه داد: روحانیون و هیات امنای مساجد توجه داشته باشند که نماز عید فطر در روز عید و در میدان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

امام جمعه اسدآباد خاطرنشان کرد: از صاحبان عزا درخواست می‌شود مراسم نوعید عزیزان سفر کرده را در روز قبل از عید فطر و اعیاد دیگر برگزار کنند تا مردم در روز عید به تفریح و شادی و مسافرت بپردازند و این عادت بد که در روز اعیاد قربان، غدیر، فطر و... مراسم نوعید برگزار می‌شود برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات