خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

همه باید به جبهه مقاومت کمک کنند/ مردم بی‌گناه در یمن و فلسطین بی‌رحمانه کشته می‌شوند

امام جمعه همدان گفت: امروز فرزندان اسلام در جبهه های مقاومت لبنان، فلسطین، یمن، عراق و سوریه برابر ظلم بی حساب و کتاب ایستاده اند و هر کس با ذهن، فکر و قلم خود باید به آنها کمک کند.
کد خبر: ۸۷۰۴۰۰۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
به گزارش خبرگزار بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با قدردانی از مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس، به فلسفه این روز اشاره کرد و گفت: انسان در هر دین و ملتی به صورت فطری از ظلم نفرت دارد و از عدل و انصاف لذت می برد.

وی با بیان اینکه فلسطین مظلوم از ۷۰ سال پیش زیر چکمه و ظلم صهیونیست ها دست و پا می زند، گفت: در قران کریم ۳۰۰ آیه راجع به ظلم وجود دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی افراد فکر می کنند اگر در حق دیگری ظلم کنند گناه است اما اگر فردی به فرد ظلم کند و کنار بایستیم و بی تفاوت باشیم این رفتار ظلم نیست، عنوان کرد: مکتب شیعه روزی را انتظار می کشد که در قلمرو کره زمین یک مورد ظلم نیز وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حکومت هایی که بویی از انسانیت نبرده اند وحشت و نا امنی ایجاد کرده اند، ادامه داد: اسراییل در اشغال روستاها زنان و مردان را به صف و زنان باردار را جدا می کرد و نیروهای اسراییلی بچه ها را از شکم مادر بیرون می کشیدند که این رفتار نشان دهنده آن است که بویی از انسانیت نبرده اند.

محمدی به وضعیت سوریه اشاره کرد و با بیان اینکه عده ای به عنوان مدافع حرم در سوریه با تروریست ها می جنگند، ادامه داد: مردم دعای امام سجاد (ع) را در حق رزمندگان فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه همواره باید برای نابودی اسراییل، آل سعود، امریکا و سایر دشمنان اسلام و مسلمانان باید دعا کرد، گفت: شیعیان باید در بین ملت های دنیا سر خود را بالا بگیرند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امیرالمومنین می فرمایند اگر هفت اقلیم کره زمین را به نام من شود در برابر یک ظلم خیلی کوچک به اندازه ای که پاره ای جو را از دهان مورچه بگیرم این کار را نمی کنم، گفت: ظلم حرکتی قبیح و زشت است.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه خداوند توفیق درک طعم آن لحظه از عمررا بدهد که ظلم ستیری فراموش نشود، افزود: امروز فرزندان اسلام در جبهه های مقاومت لبنان، فلسطین، یمن، عراق و سوریه برابر ظلم بی حساب و کتاب ایستاده اند و هر کس با ذهن، فکر و قلم خود باید به آنها کمک کند.

محمدی با بیان اینکه مسلمان واقعی اگر هیچ کاری هم از دستش بر نمی آید باید از ظالم در قلب تنفر داشته باشد، گفت: مردم بی گناه در یمن و فلسطین بی رحمانه کشته می شوند.

وی در خطبه های دوم نمازجمعه همدان با بیان اینکه مردم استان همدان از امتحان شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس رو سفید بیرون آمدند، به سالروز شلیک موشک ناو امریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی اشاره و عنوان کرد: کسانی که هواپیمای مسافربری را هدف قرار دادند ادعای حقوق بشر دارند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برخی افراد ستمدیده و برخی ستم کش هستند، افزود: در یمن حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کودک به وسیله سلاح امریکا و انگلیس و با تصدی گری آل سعود کشته شده اند و درحالی که آل سعود کودک کش است اما سازمان ملل آن را کودک‌کش نمی داند.

وی به در پیش بودن عید فطر اشاره و بیان کرد: یکی از باشکوه ترین نمازهای عیدفطر در کشور، نماز عید همدان است و این درحالی است که برخی ها در مساجد قصد نماز خواندن دارند.

وی با بیان اینکه فطریه تا ظهر روز عید فطر باید به دست مستحق برسد، ادامه داد: فطریه خود را به افراد نیازمند آبروداری که در اطراف خود می شناسید اما زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیستند بپردازید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات