مدیر فرودگاه زنجان:

دو شرکت برای همکاری در خط زنجان به ترکیه، نجف و تهران اعلام آمادگی کرده اند

دو شرکت برای همکاری در خط زنجان به ترکیه، نجف و تهران اعلام آمادگی کرده اند و درحال حاضر این دو شرکت در مرحله امکان سنجی و بررسی شرایط بوده و نیازمند حمایت ویژه مسئولان استانی هستند.
کد خبر: ۸۷۰۲۶۴۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر فرودگاه زنجان گفت: فرودگاه مهمترین ظرفیت برای ورود سرمایه گذار به استان برای سرمایه گذاری است، اظهار کرد: باید پروازهای داخلی و خارجی در استان تقویت شود.

محمد قاسمی با اشاره به اینکه تعداد پروازهای انجام شده از فرودگاه زنجان هفته ای دو بار است، افزود: هفته ای دو بار پرواز به مشهد مقدس انجام می شود که از دو پرواز به سه پرواز افزایش خواهد یافت.

وی بر لزوم توسعه پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه زنجان تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت های گردشگری و خدمات هوانوردی زنجان با سرمایه گذاری یک زنجانی مقیم در خارج هم اکنون در مراحل نهایی ثبت قرار دارد و شرکت هواپیمایی زنجان نیز درصورت حمایت مسئولان از سوی این سرمایه گذار، راه اندازی می شود.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: موانع موجود بر سر راه سرمایه گذار خارجی برای راه اندازی شرکت هواپیمایی در زنجان طی جلسه هایی بررسی و بر لزوم حمایت جدی دستگاه هایی که در رشد و ارتقای فرودگاه می توانند دخیل باشند، مطرح شد.

وی اظهار کرد: با ارتقای فرودگاه زنجان ورود سرمایه گذار داخلی و خارجی، گردشگران علمی، پزشکی، تاریخی و سایر حوزه ها به استان افزایش می یابد.

قاسمی یاد آورشد: تا زمانی که این امر مهم در استان اتفاق نیفتد گردشگری و توسعه استان هم محقق نمی شود.

مدیر فرودگاه زنجان ابراز کرد: استاندار زنجان و همچنین مجموعه مقامات استانی نگاه ویژه ای برای توسعه فرودگاه و افزایش پروازهای آن، برای خدمت به مردم استان دارند.

قاسمی خاطر نشان ساخت: استاندار زنجان مذاکراتی با مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا برای برقراری پرواز در مسیرهای تهران، عتبات عالیات و ترکیه انجام داده و اکنون منتظر پاسخ از جانب مسئولان آن شرکت هستیم.

وی به افزوده شدن خطوط هوایی جدید در لیست پروازهای فرودگاه زنجان اشاره کرد و افزود: شرکت هواپیمایی ایران به علت برداشته نشدن کامل تحریم ها هنوز محدودیت هایی دارد بنابراین دو شرکت برای همکاری در خط زنجان به ترکیه، نجف و تهران اعلام آمادگی کرده اند و درحال حاضر این دو شرکت در مرحله امکان سنجی و بررسی شرایط بوده و نیازمند حمایت ویژه مسئولان استانی هستند.

وی با اشاره به کامل شدن روشنایی باند فرودگاه زنجان خاطرنشان کرد: ۳۰۰ متر از توسعه طول باند فرودگاه انجام شده و طول باند فرودگاه طی چند ماه آینده به سه هزار و ۳۰۰ متر افزایش می یابد.

قاسمی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار، مجموع توسعه طول باند فرودگاه زنجان به سه هزار و ۶۰۰ متر می رسد.

ارسال نظرات