مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان:

بدهی 150 میلیارد تومانی واحدها و دستگاه‎های به تامین اجتماعی استان زنجان

150 میلیارد تومان واحدها و دستگاه‎های صنعتی، صنفی و خدماتی به تامین اجتماعی زنجان بدهکار هستند.
کد خبر: ۸۷۰۲۵۸۵
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع اطلاع رسانی در خصوص بخشودگی جرائم کارفرمایان گفت: 150 میلیارد تومان واحدها و دستگاههای صنعتی، صنفی و خدماتی به تامین اجتماعی زنجان بدهکار هستند.

مسعود افزود: بخش اعظم بدهی ها مربوط به واحدهای صنفی، خدماتی، سازمانهای خدماتی و دستگاههای استانی است.

وی اظهار داشت: 85 میلیارد تومان از میزان بدهی ها مربوط به واحدهای صنعتی و معدنی استان است.

علیاری تصریح کرد: بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب در راستای تحقق شعار سال و نیز اجرای سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار انجام میشود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه هدف تامین اجتماعی حمایت از تولیدات ملی و واحدهای فعال است، گفت: آیین نامه بخشودگی جرائم در تاریخ 22 خرداد ماه امسال به تصویب هئیت وزیران رسیده و دستورالعمل اجرایی در تاریخ 27 خرداد ماه به تمامی استانها ارسال شده است.

وی با اشاره به واحدهای مشمول بخشودگی جرائم ابراز کرد: واحدهایی که در طول سالهای گذشته با بحران مواجه شده و یا بدلیل شرایط تحریمی و نوسانات نرخ ارز و یا سایر عوامل با رکود و یا نیمه فعال شدن مواجه شدهاند میتوانند از بخشودگی جرائم بهرهمند شوند.

علیاری افزود: برخی از واحدها در طول سالهای گذشته بدلایل حوادث غیر مترقبه فعالیت آنها مختل شده و با تعطیلی و یا نیمه فعال شدن روبه رو شدهاند نیز می توانند از بخشودگی جرائم برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: کارگاههای حقیقی و حقوقی و نیز کارگاههایی که در خصوص تولید و یا تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری حوزه فناوری فعالیت میکنند جزو مشمولان بخشودگی جرائم محسوب میشوند.

*مدت سه ماهه برای بخشودگی جرائم کارفرمایان

وی عنوان کرد: واحدهای مشمول طرح بخشودگی میتوانند در طول مدت زمان 27 خرداد تا 27 شهریورماه امسال با ارائه مستندات به شعب سازمان تامین اجتماعی استان مراجعه کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه مستندات در خصوص وقوع حوادث بحرانی و غیر مترقبه باید از طریق مدیریت بحران استان ارائه شود، تصریح کرد: کارفرمایان باید گواهیهای مورد نیاز در خصوص تایید شرایط مشمول بخشودگی را از طریق سازمان صنعت و معدن و تجارت استان و یا از طریق بانک ملی به نیابت از بانک مرکزی در استانها و یا از طریق مدیریت بحران استان به شعب ارائه کنند.

علیاری گفت: یکی از شروط لازم برای بخشودگی جرائم این است که کارفرمایان باید حداقل 16 ماه قبل از وقوع بحران ،رکود و شرایط غیر مترقبه، لیست بیمه را ارسال و حق بیمه کارکنان خود را پرداخت کرده باشد.

وی افزود: اگر کارفرمایی بخواهد کل بدهی حق بیمه خود را در قالب اقساط 12 ماهه پرداخت کند صد درصد جرائم بخشیده میشود و در صورت تقسیط 18 ماهه 85 درصد جرائم شامل بخشودگی میشود..

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه با تقسیط بدهی حق بیمه در 24 قسط 75 درصد جرائم مشمول بخشیدگی می شود، عنوان کرد: اگر این اقساط در قالب اقساط 30 ماهه باشد 60 درصد و در اقساط 36 ماهه 50 درصد جرائم بخشیده خواهد شد.

علیاری تصریح کرد: این فرصت سه ماهه به کارفرمایان از 27 خرداد ماه آغاز شده و تا 27 شهریورماه ادامه دارد که کارفرمایان می توانند از فرصت ایجاد شده برای بخشودگی جرائم خود به تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه میزان جریمه دو درصد حق بیمه ماهانه منظور میشود، افزود: بخشودگی جرائم می تواند در کاهش میزان بدهی این واحدها نقش بسیار موثری داشته باشد چرا که بخش اعظم بدهی حق بیمه با گذشت زمان مشمول جریمه شده است که خود مبلغ جریمه مبلغ قابل توجهی از بدهی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: سازمان تامین اجتماعی برای توسعه کسب و کار طرحی را نیز برای حمایت از واحدهای تولیدی در دستور کار خود قرار داده است و در آن کارگاه های زیر 100 نفر کارگر که قرار است از تسهیلات سرمایه در گردش استفاده کنند در صورت ارائه لیست حق بیمه به موقع کارکنان خود فرصت یک ماه در اختیار این واحدها قرار داده می شود و در راستای اجرای ماده 50 قانون تامین اجتماعی آن را تا مدت یک ماه برداشت نمیکند تا وضعیت اقتصادی واحد بهبود پیدا کند.

ارسال نظرات