یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج»:

سیاست زدگی مسئولان افزایش طلاق سفید را رقم زده است

یک جامعه شناس گفت: سیاست زدگی مسئولان و غفلت از مسائل فرهنگی جوانان، موجب افزایش طلاق در جامعه و عواقب سنگین آن شده است.
کد خبر: ۸۷۰۲۲۲۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

دکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش طلاق سفید در جامعه بیان داشت: شیوع و افزایش طلاق سفید در کشور ما پیامد های بسیار بدی را خواهد داشت.

وی افزود: فرهنگ طلاق غیر رسمی و سفید، فرهنگ کشورهای غربی است که در حال حاضر به کشور ما هم وارد شده است؛ قبل از ورود چینین پدیده هایی به جامعه باید فکر اساسی و کارشناسانه ای صورت می گرفت.

این استاد دانشگاه با بیان آثار و پیامدهای طلاق سفید در جامعه خاطر نشان کرد: این مسئله با سرنوشت فرزندان ناشی از این ازدواج ها بازی می کند و اعضای خانواده را دچار تنش و مشکلات شدید روحی و روانی خواهد کرد.

حیدرپور اظهار داشت: کارگزاران فرهنگی و مسئولان ذیربط باید با دعوت از نخبگان و جامعه شناسان و بیان پیامدها و عواقب سنگین اینگونه طلاق ها برای جوانان از افزایش آن جلوگیری کنند.

این جامعه شناس در خاتمه تأکید کرد: سیاست زدگی مسئولان و غفلت از مسائل فرهنگی جوانان، موجب افزایش طلاق در جامعه و عواقب سنگین آن شده است؛ لازم است مسئولان فرهنگی به فکر برنامه ریزی جدی و ارائه راهکار برای این معضلات در کشور باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار