خبرهای داغ:
لاریجانی:

مردم ‌سردشت نماد پایداری و بردباری در برابر سختی‌ها هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با نگاه ویژه همه مسئولان نظام شاهد کاهش و التیام‌بخشی زخم‌های ناشی از بمباران شیمیایی در شهر سردشت و دیدن روح نشاط و زندگی در بین مردم آن باشیم.
کد خبر: ۸۷۰۱۹۱۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به‌مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیامی به این مناسبت صادر کرد.

در این پیام آمده است: یکی از فجایع تاریخی در بمباران ناجوانمردانه شیمیایی شهر سردشت قهرمان در تاریخ هفتم تیر ماه سال 1366 از سوی رژیم غاصب صدام به وقوع پیوست که نقطه سیاه در پشت جنایت و نقطه عطف در استفاده از سلاح‌های شیمیایی در طول جنگ تحمیلی بود که خسارات و آسیب‌های فراوانی از آن حاصل شد.

لاریجانی در این پیام می‌افزاید: تهاجم غیرانسانی به شهر سردشت که به شهادت 110 نفر و مجروحیت و مصدوم شدن بیش از 5 هزار نفر از اهالی بی‌دفاع آن انجامید از فجیع‌ترین و دردناک‌ترین تهاجمات شیمیایی بود که آثار و پیامدها و آلام و رنج‌های ناشی از آن بر پیکره مردم مظلوم این شهر همچون زخمی کهنه فراموش نخواهد شد.

رئیس مجلس در این پیام تأکید کرد: مردم مقاوم و صبور سردشت نماد پایداری و بردباری در برابر سختی‌ها بوده که با توکل بر خدا و همت بلند آنها هیچ‌گاه این رنج و درد خللی در اراده و ایمان آنها وارد نساخته است که درود و سلام خداوند بر این عزیزان و تمامی شهدا و مصدومان این حادثه باد.

لاریجانی در پیان این پیام خاطرنشان کرد:‌ اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این فاجعه و تجلیل از مقاومت مصدومان و آسیب‌دیدگان، امیدوارم با نگاه ویژه همه مسئولان نظام شاهد کاهش و التیام‌بخشی زخم‌های ناشی از بمباران شیمیایی در شهر سردشت و دیدن روح نشاط و زندگی در بین مردم آن باشیم.

ارسال نظرات