خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان:

قرآن کریم بهترین منبع الهی برای هدایت بشریت از تاریکی های جهل به سوی نور است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: مفاهیم ارزشمند مندرج در قرآن کریم می تواند به‌عنوان بهترین منبع برای هدایت انسانها باشد و اگر انسانها مفهوم آیات این کتاب الهی را به خوبی و عمل کنند سعادت دنیا و آخرت نصیب حالشان خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۹۶۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سومین محفل انس با قرآن کریم به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه بوکان در محل مسجد فاطمیه خانه های سازمانی این شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای برنامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان ضمن سخنانی در خصوص اهمیت تدبر در آیات قرآن کریم گفت: فراموش كردن مفاهيم و معارف قرآن كريم وغفلت از آنها، باعث شده كه مردم به دستورها و پيامهاي راهگشا و هدايتگر اين كتاب مقدس توجه نكنند و فرهنگ قرآن در ميان مردم به دست فراموشي سپرده شود .

حجت الاسلام تقی خدائی فام افزود: بسياري از مردم به جاي عمل به قرآن، تنها آن را به عنوان يك كتاب مقدس يا به قصد ثواب آن را تلاوت ميكنند و يا در مراسم ختم مردهگان آن را قرائت نموده و يا در كنار سفره عقد و يا درياچهاي سبز بر روي طاقچه از آن نگهداري ميكنند!! در حالي كه قرآن كريم براي هدايت و تربيت انسانها نازل شده و مردم بايد با عمل به دستورها و فرمانهاي آن، براي رسيدن به كمال و نزديك شدن به خداوند را بپيمايند و در آيات آن تدبر و تفكر کرده ودر زندگي آنها را بكار گيرند و پياده كنند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه نزول قرآن، ماه خدا و ماه تزکيه و تهذيب است و قرآن در شب قدر که در اين ماه قرار گرفته، در قلب پيامبر اکرم(ص) تجلي کرده، تاکید کرد: روزه داران مومن در اين ماه مهمان خدا هستند و در کنار خوان پربرکت قرآن نشسته اند، و بنابراين بايد با تلاوت قرآن انس بگيرند، و با تدبر در آيات قرآن و بهره گيري فکري و عملي از مفاهيم قرآن بر رشد و تکامل ملکوتي خود بيفزايند.

حجت الاسلام خدایی فام انس با قرآن را یکی از برنامه‌های با اهمیت در فرهنگ و جامعه‌ی اسلامی دانست و گفت: پذیرفته نیست کسی ادعای پیروی از قرآن داشته باشد، اما انسی با آن نداشته باشد، و از آن بهره نگیرد، نه بخواند، نه بدان عمل کند، و چه بسا شناختی نیز از آن نداشته باشد.

وی در پایان به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و افزود: لازم است با اقتداء کردن و عمل نمودن به آیات قرآن کریم که نشات گرفته از تفسیر و تاویل اهل بیت (ع) و ائمه اطهار (ع) است خود و خانواده خود را در برابر طوفان سهمگین ظلمات نجات دهیم.

در ادامه برنامه جمعی از قاریان برجسته شهرستانی به تلاوت آیات نورانی قرآن کریم پرداختند.

ارسال نظرات