مهران رجبی در گفتگو با «بسیج»:

شب های قدر، شب های رجوع به قرآن کریم است

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به فرارسیدن شب های قدر و اهمیت قرائت قرآن کریم در این شبها گفت: بر هر مسلمانی واجب است که در این ایام به قرآن رجوع کند.
کد خبر: ۸۷۰۰۹۵۴
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
مهران رجبی بازیگر سریال «دردهای عظیم» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به فرارسیدن شب های قدر و نزول قرآن کریم در این روزهای مقدس گفت: شب های قدر یکی از مهمترین شب های مسلمانان است که در این شبها آیات قرآنی بر پیامبر نازل شده و تقارن با شهادت امام علی (ع) دارد.

وی ادامه داد: هر فردی طبق ظرفیت وجودی و توفیقات الهی از ماه مبارک رمضان و قرآن کریم بهره می برد و بنده در زندگی شخصی ام ممکن نیست که صوت قرآن را بشنوم و میخ کوب نشوم و در آن لحظه اشتیاق زیادی دارم که به صورت آن گوش فرادهم و هر چه سن و سالم بیشتر می شود، احساس نیازی به این کتاب آسمانی پیدا می کنم.

بازیگر سریال «خوش نشین ها» با اشاره به اهمیت شب های قدر گفت: بر هر مسلمانی واجب است که در این ایام بیدار بماند و به قرآن رجوع کند.

رجبی افزود:هنرمندان می توانند هنر خود را در رشته های مختلف با موضوع قرآنی عرضه کنند و در این نمایشگاه در معرض دید قرار دهند و قطعا فردی که علاقه ای هم به هنر نداشته باشد تحت تاثیر دیدن آثار هنری قرآن کریم قرار می گیرد و عاشق آن می شود.

بازیگر سریال "زیرزمین" در پایان خاطر نشان کرد: مفاهیم قرآن کریم می تواند در برگیرنده تمامی مفاهیم ارزشی باشد و ممكن است فيلمی كه به معجزه توجه داشته ساختاری غيرقرآنی داشته ‌باشد، اما به واسطه اينكه معجزه عملی است كه به ذات احديت متصل است می‌تواند در برگيرنده مفاهيم قرآنی باشد، البته در قصص قرآنی به وفور به اين موضوع توجه شده، وليكن دليل اصلی كه برای اين تقسيم‌بندی می‌توان متصور شد اين است كه با وجود خاص بودن قرآن، مفاهيم آن عام است كه می‌تواند در برگيرنده تمامی مفاهيم ارزشی باشد.

ارسال نظرات