مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار کرد:

شب های قدر؛ زمینه ساز سعادت و تحول در زندگی انسان

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به شب های قدر گفت:سرنوشت همه انسان‌ها توسط خود او رقم خواهد خورد و هرچقدر در راستای تقویت ایمان و تقوا تلاش کنیم زمینه سعادت و تحول را در زندگی خود فراهم خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۷۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام ناصر شکریان در گفتگو با مهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فرارسیدن شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) و فرارسیدن شبهای لیالی قدر اظهار داشت: شب‌های قدر فرصتی برای ایجاد ارتباط بیشتر با خداوند و فاصله گرفتن از وسوسه‌های شیطانی است و بهترین فرصت برای استجابت دعاهاست.

وی در ادامه ضمن تأکید بر تدبر قرآن در این شبهای لیالی قدر افزود: فهم،  تعقل و تدبر درآیات قرآن به‌عنوان بالاترین عبادت در این شب‌های عزیز  سفارش شده است.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان بابیان اینکه شب‌های قدر بهترین فرصت برای دعا و استجابت است تصریح کرد: قرآن از شب قدر با عنوان سلامت تعبیر کرده و فضیلت آن را بالاتر از هزار ماه ذکر می‌کند، که این خود اهمیت تلاش برای درک فضائل این ماه را می‌رساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی شب‌های قدر را بهترین فرصت برای آمرزش گناهان دانست و تأکید کرد: شب‌های قدر شب‌های نزول قرآن کریم است و از بی‌نظیرترین شبهاست و باید از این شب رحمت و مغفرت بیشترین بهره را ببریم.

عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در ادامه خاطرنشان کرد: در این شب‌های نزول قرآن باید به نحوی شایسته از فرهنگ قرآنی بهره ببریم و حفظ و بقای نظام اسلامی با ترویج و توسعه فعالیت‌های دینی و  قرآنی تضمین خواهد شد.

شکریان ادامه داد: عمل به دستورات الهی، مقدمه‌ای برای رسیدن به عبودیت و خضوع در برابر حق‌تعالی است، لذا ترک یک وظیفه شرعی آن‌هم با علم و آگاهی انسان را از مسیر عبودیت خارج می‌کند.

این محقق برجسته حوزه و دانشگاه شب قدر را رقم زننده سرنوشت انسان دانست و تأکید کرد: سرنوشت همه انسان‌ها توسط خود او رقم خواهد خورد و هرچقدر در راستای تقویت ایمان و تقوا تلاش کنیم زمینه سعادت و تحول را در زندگی خود فراهم خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه همه مؤمنان باید با انس با کلام الهی دل‌های خود را به‌سوی حضرت حق رهنمون سازند تا بیشتر از فیوضات و برکات این شب‌ها بهره‌مند شوند، افزود: شب قدر آن شبی است که مقدرات یک سال آینده مؤمنان رقم می‌خورد این می‌تواند بهترین فرصت برای ساختن سرنوشت باشد.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه در مازندران ضمن اشاره به فلسفه قران به سر گرفتن در شب‌های لیالی قدر خاطرنشان کرد: قرآن سر گرفتن در این شب به معنای احترام لفظی و ظاهری به آن نیست بلکه به‌واسطه این هدیه بزرگ و ارتباط با خداوند، انسان تلاش می‌کند به جایگاه اصلی خود که بالاترین مقام در بین موجودات است، برسد و عمل به قرآن را سرلوحه برنامه‌ها در زندگی قرار دهد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی  در پایان سخنان خود تأکید کرد:  دعا وسیله قرب و نزدیکی بنده به پروردگار منان، تسلی‌بخش دل‌های خسته و روشنی‌بخش جان انسان در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی است، ازاین‌رو، خداوند متعال در سوره بقره آیهٔ ۱۸۶ همواره بندگان را به دعا کردن در پیشگاه خود دعوت می‌نماید و وعده اجابت آن را می‌دهد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها