مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با «بسیج»:

انگلیس دچار پسرفت در نفوذ می‌شود/ ژاندارم آمریکا در اروپا از دست رفت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انگلستان از قرون پیش به عنوان کانون استعمارگری و روباه مکاری است که همیشه در خصوص کشور ما نقش منفی و مضر ایفا کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۰۶۸۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در رابطه با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار داشت: این حادثه تاریخی پیام بسیار مهمی در اروپا و غرب دارد و تبعات گوناگونی را خواهد داشت، یکی از آن‌ها این است که انگلیس دچار پسرفت در نفوذ خواهد شد، به دلیل اینکه انگلیس میدان‌دار اتحادیه اروپا بود و در بسیاری از موارد اتحادیه اروپا را به دنبال خود می‌کشاند و به دلیل هماهنگی با امریکا از مزایایی نیز بهره مند می‌شد ولی این اتفاق باعث می‌شود که از قدرت و نفوذ انگلیس کاسته شود.

ذوالنور با بیان اینکه این اتفاق برای مردم انگلیس مناسبتر است، ادامه داد: یکی دیگر از تبعات این اتفاق متوجه اتحادیه اروپاست؛ این اقدام یک مقدمه‌ای برای سقوط و افول اتحادیه اروپا خواهد شد که امروز یک نقش امپراطوری را در دنیا بازی می‌کند.

وی تاکید کرد: از تبعات دیگر این اتفاق، ایجاد نگرانی و ناراحتی برای امریکاست؛ به دلیل اینکه انگلیس ژاندارم امریکا در اتحادیه اروپا بود، امریکا امروز نمی‌تواند آن نقشی که انگلیس داشت را در کشور دیگری پیدا کند و بتواند تامین کننده منویات امریکا در اتحادیه اروپا باشد، لذا کار سختی است که امریکایی ها بتوانند یک جایگزین مناسبی به جای انگلیس همچون آلمان یا فرانسه یا دیگر کشورها پیدا کنند.

نماینده مردم قم گفت: این اتفاق هشداری است برای قدرت‌های بزرگ دنیا که مسیر آن‌ها غیر از مسیر ملت‌ها بوده و اراده ملت‌ها، برنامه‌ها و نقشه‌های درهم تنیده نظام سلطه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه انگلستان از قرون پیش به عنوان کانون استعمارگری و روباه مکاری است که همیشه در خصوص کشور ما نقش منفی و  مضر ایفا کرده، اظهار داشت: با توجه به سابقه تاریخی ملت ایران چنین زمینه‌ای فراهم نمی‌شود که عده‌ای بتوانند انگلیس را مجدد برگردانده و بر امور ملت ایران حاکم کنند.

ذوالنور در خاتمه اظهار داشت: با توجه به استعفای کامرون اگر دولتی که می‌خواهد روی کار بیاید همان مسیر گذشته را طی کند و موضع او نسبت به ملت ایران یک موضع خصمانه‌ای مشابه گذشته یا بدتر از آن باشد، طبیعی است که طرفداران انگلیس هیچ عایدی از این موضوع ندارند و چیزی نصیبشان نمی‌شود ولی اگر دولتی که حاکم شده تحت تاثیر اراده ملت از تنش زدایی و تخاصم با ایران دست بردارد و عاقلانه‌تر عمل کند، استبعادی وجود ندارد که در آینده رابطه ما به تناسب منافع ملی‌مان با انگلستان یا هر کشور دیگری تنظیم شود.
ارسال نظرات