محمدحسن آصفری در واکنش به سلب تابعیت شیخ قاسم در گفت‌وگو با «بسیج»:

اعتماد افراطی دولت به غرب، باعث غفلت از غرب آسیا شد

نماینده سابق مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی ما دچار افراط و تفریط شده است و فکر کرد که روزنه ارتباط با غرب می تواند کشورهای منطقه را به سمت ایران سوق دهد لذا به اتفاقات منطقه بی تفاوت بود؛اتفاقات منطقه به دلیل کم توجهی ما به کشورهای منطقه و عدم ارتباط ما با آن کشورها است.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۴۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
محمدحسن آصفری نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه و انفعال وزارت خارجه در قبال مسائل منطقه، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به خاطر اعتمادش به غرب باعث شد که دستگاه دیپلماسی ما نسبت به کشورهای غرب آسیا و منطقه، غافل شود و ارتباطش را با کشورهای منطقه کم کرد.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی ما دچار افراط و تفریط شده است و فکر کرد که روزنه ارتباط با غرب می تواند کشورهای منطقه را به سمت ایران سوق دهد لذا به اتفاقات منطقه بی تفاوت بود.

آصفری خاطرنشان کرد: اتفاقات منطقه به دلیل کم توجهی ما به کشورهای منطقه و عدم ارتباط ما با آن کشورها است.

نماینده مردم اراک در مجلس نهم تاکید کرد: ما به خاطر رفتارهای زشتی که گاهی از سوی یکی از کشورهای منطقه در قبال ایران صورت می گرفت برخورد انقلابی نداشته ایم و اگر انقلابی عمل می کردیم الان شاهد این نبودیم که وزیر خارجه بحرین به ایران توهین کند.

وی ادامه داد: اگر ما در قضیه یمن و نسبت به اقداماتی که عربستان با کشتی کمک رسان ما انجام دادند، دستگاه دیپلماسی ما انقلابی عمل می کرد اکنون شاهد این مسائل نبودیم و از این دست اتفاق ها زیاد است. به عنوان مثال، حادثه منا و آن راننده مست عربستانی که در تهران باعث مرگ یکی از هموطنان ما شد؛ رفتار امروز کشورهای منطقه در قبال ایران نشانه تساهل و تسامح دیروز ما است.

آصفری تصریح کرد: ما نباید درباره سلب تابعیت شیخ قاسم کوتاه بیاییم؛ دستگاه دیپلماسی ما باید تابعیت شهروندی چند خانوار بحرینی را که در جزیره ابوموسی ساکن هستند، قطع کند؛ باید با هر کشوری طبق گفتمان خودشان با آنها برخورد کرد.
ارسال نظرات