آیت‌الله سبحانی:

لغو تابعیت آشیخ عیسی قاسم نه با قواعد بین‌المللی قابل توجیه است و نه با موازین شرعی

آیت‌الله سبحانی با صدور پیامی گفت: لغو تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه نه با قواعد بین‌المللی توجیه است و نه با موازین شرعی. جمعیّتی که که صدها سال، نسل در نسل در این خاک زندگی کرده‌اند، متعلق به آن سرزمین بوده و هیچ کس نمی‌تواند این حق طبیعی را از آنان سلب کند.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۷۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
 به گزارش خبرنگار خب آیت‌الله سبحانی به دنبال حوادث اخیر در بحرین پیامی را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملّت مظلوم بحرین سالیان درازی است، مورد حملات خشونت آمیز و اقدامات سرکوب گرایانه رژیم "آل خلیفه" قرار گرفته است و روز به روز با پشتیبانی دولت آل‌سعود دائره آزادی‌ها را محدود ساخته تا آنجا که تصور می‌کنند، مالک سرزمین بحرین و ملّت سرافراز آن می‌باشند و به خود اجازه می‌دهند که  به اجانب تابعیت بخشیده و از ملت اصیل،  لغو تابعیت کنند.

لغو تابعیت " آیت‌الله آقای شیخ عیسی قاسم" توسط آل خلیفه نه با قواعد بین‌المللی توجیه است و نه با موازین شرعی. جمعیّتی که که صدها سال، نسل در نسل در این خاک زندگی کرده اند، متعلق به آن سرزمین بوده و هیچ کس نمی تواند این حق طبیعی را از آنان سلب کند.

نظام آل خلیفه به جای این که با تکیه بر عقل و شرع و قوانین بین‌المللی،  به حقوق ملت خود ارج نهند، با کشتار و حبس و سلب تابعیت ، می‌خواهند ندای حق طلبانه را خاموش کنند؛ هیهات!

به قول شاعر عرب

إذا الشعب أراد الحیاة  فلابد آن یستجیر القدر

بیاد روزی که ملت سر افراز ، حق خود را از این ستمگران باز ستانند و ظالمان را به جای خود بنشانند.

قم – جعفر سبحانی
ارسال نظرات