استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت در مبارزه با مواد مخدر و کاستن از آسیب‌های ناشی از آن بسیار جدی است چراکه ۶۵ درصد زندانیان استان آذربایجان غربی مربوط به مواد مخدر است.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۱۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همایش بزرگ مبارزه با مواد مخدر با حضور استاندار آذربایجان غربی، فرمانده نیروی انتظامی استان و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سالن شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

در این همایش مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی و رئیس کمیته فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های خلاقانه رویکرد اصلی کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان بشمار می‌رود اظهار داشت: شبکه پیچیده مواد مخدر با بهره مندی از توان شوم باندهای قاچاق و دشمنان قسم خورده این سرزمین دیگر فرصتی برای فرصت سوزی مسئولین و بی تفاوتی خانواده‌ها باقی نگذاشته است.

سعید فریور سنگر صیانت از جوانان این مرز و بوم را سنگری مقدس و پاک دانست و افزود: امروز عمق بحران اعتیاد می‌طلبد تا بیدار باشیم و بیدار بمانیم.

وی با اشاره به فعالیتهای کمیته پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی تصریح کرد: برنامه‌های متعددی از سوی این کمیته با حمایت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال 95 اجرایی می‌شود.

تقدیم 3700 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی نیز در این همایش اظهار داشت: ایران هزینه‌های زیادی برای امر مبارزه با مواد مخدر متحمل شده و در این راه 3700 شهید و 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب شده است.

سردار ناصر اصلانی افزود: بفرموده امام خمینی (ره) مواد مخدر جنگ خاموش و بمب بی صداست و مادر تمامی آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: در سال 94 بیش از 10 تن و در 3 ماهه اول امسال 2 تن و 800 کیلو انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و 132 باند هم متلاشی و 5500 نفر قاچاقچی دستگیر و 3550 نفر معتاد جمع آوری شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی راهکار حل این معضل خانمانسوز را اجتماعی کردن مبارزه و مشارکت همگانی اعلام کرد و افزود: برای ریشه کنی اعتیاد در جامعه به مشارکت همه مردم و دستگاههای اجرایی و فرهنگی نیازمندیم.

ضرورت حمایت و همراهی همگانی در مبارزه با مواد مخدر

استاندار آذربایجان غربی نیز در این همایش اظهار داشت: ما باید در برابر معضلاتی که به جامعه مانند اعتیاد و مواد مخدر صدمه وارد می‌کند بایستیم.

قربانعلی سعادت گفت: برای مبارزه مطلوب با مواد مخدر حمایت و همراهی همگانی مورد نیاز است و این شیوه مبارزه سنتی کفایت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: همانطور که می دانید دولت در امر مبارز با مواد مخدر و مشکلات و معضلات متعاقبان نتوانسته موفق عمل کند بنابراین به کمک همه آحاد جامعه نیازمندیم و راهکار این معضل فقط اجتماعی کردن مبارزه است.

سعادت افزود: یکی از عوامل افزایش سرقت، ابتلا به اعتیاد و مواد مخدر در جامعه است بنابراین لازم است افراد خیر و نیکوکار وارد کار شوند تا این بیماری در استان به حداقل برسد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت در مبارزه با مواد مخدر و کاستن از آسیب‌های ناشی از آن بسیار جدی است چراکه 65 درصد زندانیان استان آذربایجان غربی مربوط به مواد مخدر است و این باعث آسیب و مشکلات زیادی برای سایر زندانیان هم شده است.

انتقال معتادان زندانی آذربایجان غربی به سایر استانها

وی تصریح کرد: هم اینک خروج زندانیان معتاد از زندان‌های استان به مکان‌های دیگر ضرورت دارد.

سعادت گفت: برای مقابله با مواد مخدر ضمن بازنگری در روش‌های سنتی نیاز است تا تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشتغال زایی برای معتادین بهبود یافته و هدایت معتادین برای ترک اعتیاد به منظور ایجاد جامعه‌ای پاک و با نشاط را از جمله اقدامات و برنامه‌های استان برشمرد و اظهار داشت: احیای معتادین و مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه‌ای اجتماعی است و باید بپذیریم که نسل جوان امروز مورد تهدید آسیب‌های جدی است و خانواده‌ها و همه مردم باید از جوانان صیانت کنند.

در این همایش از خانواده‌های معظم شهدا و فعالین عرصه مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی تقدیر شد.

ارسال نظرات