مدیر جهاد کشاورزی مهاباد از اجرای آبیاری مدرن در ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهر در سال ۹۵ خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۱۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عبدالرحمن کلیجی امروز در جمه خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهر در مکانیزه سازی و مدرن ساز آبیاری اراضی اظهار داشت: تا کنون افزون بر 5 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهاباد به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.

وی افزود: در روزهای آتی 1000 هکتار دیگر از اراضی مهاباد وارد مرحله اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار می‌شود و با این ترتیب رقم اراضی مجهز شده به آبیاری مدرن به بیش از 6 هزار هکتار افزایش می‌یابد.

کلیجی افزود: با تجهیز این مقدار اراضی کشاورزی به آبیاری نوین به میزان 4 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی می‌شود و علاوه بر آن تا کنون در سطح 8 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهاباد سیستم نوار تیپ اجرا شده که از همین طریق نیز حدود یک سوم در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در این شهرستان 25 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی آبی وجود دارد فق در 5 هزار هکتار آن آبیاری مدرن اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار به صورت تجمیعی در سطح 12 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی پایاب شبکه سد مهاباد نیز بخش قابل قبولی از آب منطقه صرفه‌جویی می‌شود.

به گفته وی پروژه طرح تجمیعی پایاب سد مهاباد در چند واحد مطالعاتی در سطح 2 هزار هکتار از اراضی روستاهای دریاس، توت آغاج، قم قلعه، کوسه کهریز، یوسفکند و گرده گرو در حال انجام است.

ارسال نظرات