خبرهای داغ:

همایش بزرگ سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ارومیه برگزار شد

همایش بزرگ سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن برق ارومیه با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و فرماندهان انتظامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۰۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، موادمخدر به عنوان یکی از بزرگترین معضلات جوامع در جهان مبدل شده است که به بسیاری از جرایم و معضلات را نیز بدان نسبت می دهند.

اعتیاد که به عنوان عاملی برای فوپاشی بنیان خانواده ها نیز مطرح است نیازمند توجه، دقت و مقابله بیشتری است و می طلبد جامعه را نسبت به این امر حساس تر کرد.

از این رو همایش بزرگ سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن برق ارومیه با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و فرماندهان انتظامی برگزار شد.

عمق بحران اعتیاد می طلبد تا همه بیدار باشند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: سنگر صیانت از جوانان این مرز و بوم سنگری مقدس و پاک است و امروز عمق بحران اعتیاد می طلبد تا همه بیدار باشند و بیدار بمانند.

فریور تصریح کرد: با توجه به شبکه پویا و پیچیده مواد مخدر با بهره مندی از توان شوم باندهای قاچاق و دشمنان قسم خورده این سرزمین دیگر فرصتی برای فرصت سوزی مسئولین و بی تفاوتی خانواده ها باقی نمانده است.

وی افزود: اجرای برنامه های خلاقانه رویکرد جبهه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به فعالیتهای کمیته پیشگیری استان تصریح کرد: برنامه های متعددی از سوی این کمیته با حمایت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالجاری اجرایی می شود.

60 درصد جرایم مربوط به موادمخدر است

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز مخدر ضمن گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: 60 در صد طلاق ها و جرم های صورت گرفته در کشور حاصل اعتیاد به مواد مخدر می باشد .

محبوب محمودزاده تصریح کرد: اعتیاد در کنار حاشیه نشینی، فساد و بی بندباری و طلاق از جمله آسیب ها و مشکلات اجتماعی مهم و اولویت دار هستند که در این خصوص مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان خطاب به مسئولین فرمودند که باید کار فوق العاده و مضاعف در حوزه رفع آسیب های اجتماعی انجام داد .

وی افزود: اعتیاد نوعی بیماری است که در سه بخش پیشگیری، درمان و مقابله با شیوع آن گام برداشت که این امر نیازمند استفاده از ظرفیت های مردمی برای مبارزه با مواد مخدر در کنار مسئولان است بوده و به نتیجه رسیدن آن در گرو برنامه ریزی در سطح ملی و استانی است.

کشف 10 هزارکیلوگرم موادمخدر در آذربایجان غربی

در ادامه سردار ناصر اصلانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که مواد مخدر مانند بمب و مادر آسیب های اجتماعی است گفت: در راه مبارزه با مواد مخدر 3700 شهید و 12هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده ایم.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 10 تن و در سه ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 800 کیلو انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده و 132 باند منهدم شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: در سال 94 همچنین 5هزار و 500 قاچاقچی دستگیر و 3هزار و 550 نفر معتاد جمع آوری شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان راهکار رفع معضل اعتیاد را اجتماعی کردن مبارزه و مشارکت همگانی اعلام کرد.

65 درصد زندانیان استان مربوط به مواد مخدر است

استاندار آذربایجان غربی، در ادامه این مراسم با اشاره به این که دشمن اکنون در مسائل اجتماعی متمرکز شده است، گفت: ما باید مبارزه با مواد مخدر را همگانی کنیم و رفع این معضل نیازمند مشارکت اجتماعی مردم است.

وی تصریح کرد: ما امروز در شرایطی به سر میبریم که نسل جوان تحت فشار های شدیدی است، اعتیاد خانواده های بسیاری را به خصوص در جنوب استان از هم پاشیده است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی با اشاره به این که 65 درصد زندانیان استان مربوط به مواد مخدر است، اظهار کرد: وجود زندانیان معتاد موجب آسیب و مشکلات برای سایر زندانیان شده فلذا خروج این افراد از زندان های استان به مکان های دیگر ضرورت دارد.

سعادت خاطرنشان کرد: در امر مبارزه و کاستن این آسیب در استان جدی هستیم از افراد خیّر نیز می خواهیم تا برای به حداقل رساندین این بیماری وارد کار شوند.

گفتنی است در پایان این مراسم از فعالین عرضه مبارزه با موادمخدر قدردانی شد.

ارسال نظرات