خبرهای داغ:
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان غربی:

ایران پیشقراول مبارزه با مواد مخدر در جهان است

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: ایران پیشقراول مبارزه با مواد مخدر در جهان است.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۰۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در نشست خبری که در حاشیه امحای مواد مخدر در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مواد مخدر یک موضوع جهانی بوده و به عنوان یک معضل جهانی شناخته شده است که تمام کشورها در راستای مبارزه با این معضل وارد عمل شده‌اند.

وی ادامه داد: کنفرانس‌های بین‌المللی که در طول سال‌های گذشته صورت گرفته است نشان‌دهنده این است که معضل مواد مخدر به عنوان یک آسیب زننده در جامعه جهانی بوده و بشریت را به خطر انداخته است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: کشور ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر پیشقراول بوده و وظیفه مبارزه با مواد مخدر ر به نحو احسن انجام داده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کشور ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر تاکنون شهیدان بسیاری را تقدیم کرده و هزینه‌های زیادی در جهت مقابله با بلای خانمان‌سوز پرداخت کرده است.

رادفر تأکید کرد: جامعه جهانی در این راستا باید همسو با کشور ایران قرار بگیرد، چراکه کشور ایران در رأس طمع قاچاقچیان مواد مخدر قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 35 درصد مواد مخدر تولیدی توسط کشورهای همسایه از طریق ترانزیت انجام می‌شود، ادامه داد: در این راستا اقدامات بسیار خوب و بازدارنده نظیر انسداد مرزهای کشور برای جلوگیری از ورود مواد مخدر صورت گرفته و این عمل سبب تغییر روش قاچاقچیان مواد مخدر برای قاچاق شده است.

این مسؤول با بیان اینکه مقابله با عرضه مواد مخدر توسط نیروی انتظامی به خوبی صورت می‌گیرد، ادامه داد: در این جهت توفیقات بسیاری داشته‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات متعدد نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی برای نگهداری و درمان معتادان و همچنین پاکسازی مناطق آلوده بر ضرورت نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در راستای مقابله با تقاضای مواد مخدر از طریق آگاهی‌بخشی به مردم تأکید کرد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان غربی تبیین کرد: رسانه‌ها باید در این موضوع ورود خلاقانه داشته باشند و بحث‌های آسیب‌های اجتماعی در خصوص اعتیاد را سرلوحه اهداف خود قرار دهند.

این مسؤول بر ضرورت آگاه‌بخشی و آموزش مردم توسط رسانه‌های استان آذربایجان غربی تأکید کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند بنا بر رسالت خود مسئله تبعات مختلف مصرف مواد مخدر را به مردم گوشزد کنند.

ارسال نظرات