خبرهای داغ:
رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم تلاش برای ارتقای سلامت با آگاه‌سازی دانش‌آموزان در آذربایجان غربی

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی گفت: آگاه‌سازی دانش‌آموزان استان یکی از ملزومات ارتقای سلامت جامعه است.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۰۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جواد خشابی اظهار داشت: باید برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان به صورت جدی گام برداشت تا از این رهگذر نسبت برای ارتقای شاخص‌‌های سلامت در نسل جدید اقدام موثری صورت گیرد.

وی شکل‌گیری توافق برای همکاری بین انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان با اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی را مورد اشاره قرار داد و گفت: به این ترتیب برای بالا بردن سطح آگاهی مردم اهتمام می‌شود.

این مسؤول همکاری این انجمن با اداره کل آموزش و پرورش استان برای افزایش و بهبود کیفیت، ایمنی خدمات، مراقبت‌های جامع و یکپارچه سلامت را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: همچنین از این رهگذر اقدام مبتنی بر یافته‌های علمی با اولویت خدمات ارتقای سلامت و پیشگیری انجام می‌گیرد.

خشابی اضافه کرد: آگاه‌سازی نسل جدید و ارتقای سطح اطلاعات آنها ضرورت دارد، چراکه یکی از ملزومات اساسی برای ارتقای سلامت به شمار می‌رود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی استفاده از ظرفیت موجود بین دو ارگان برای ارتقای سطح سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان، کارکنان و اولیا را اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه برشمرد و بیان داشت: برای ثمربخشی آن باید تعامل کافی شکل گیرد.

خشابی توسعه برنامه‌های آموزشی، غربالگری، پیشگیری از شیوع سرطان، ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی برای دانش‌آموزان، کارکنان مبتلا به سرطان و خانواده ایشان، ارائه خدمات درمانی، رفع نیازهای دارویی مبتلایان به سرطان را از مهم‌ترین موضوع‌های این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

رئیس این موسسه خیریه درمانی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری بیست و سومین دوره‌ جشن‌های گلریزان انجمن خیریه امید در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این مراسم به مدت 14 شب به اضافه چهار شب ویژه در مرکز همایش‌های علمی و فرهنگی امید برگزار شد.

وی به برگزاری این مراسم با دعوت خیران، حامیان انجمن، اصناف مختلف با شکوه هرچه تمام‌تر اشاره کرد و گفت: از این رهگذر لحظه‌های خاطره‌انگیزی برای شرکت‌کننده‌ها رقم خورد.

این مسؤول بیان داشت: این دوره از جشن‌های گلریزان امید از 17 دی ماه آغاز شده و در 30 بهمن ماه خاتمه پیدا کرده است، به طوری که با همت همه‌جانبه دست‌اندرکاران انجمن حمایت از بیماران سرطانی با مشارکت داوطلبان امید این مراسم ترتیب یافت.

خشابی بر ضرورت نهادینه‌سازی تفکر پیشگیری و بها دادن به آن تاکید کرد و اظهار داشت: در این صورت تا اندازه زیادی از بروز بیماری‌های مختلف و صعب‌العلاج جلوگیری می‌شود تا نسل سالم، توانمند و خلاقی را داشته باشیم.

ارسال نظرات