رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

کوتاهی دولت در تخصیص بودجه آموزشی

زاهدی گفت: نکته دیگر در بحث تخصیص بودجه های آموزشی به نظر می رسد کوتاهی شده است.اقدام جدی در هدایت بودجه ها برای تبدیل علم و پژوهش به ثروت انجام نشده است.
کد خبر: ۸۶۹۸۸۴۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

محمدمهدی زاهدی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به کاهش رشد علمی کشور در دولت یازدهم گفت: ما وقتی در چشم انداز اعلام کردیم مقام اول فناوری را بدست بیاوریم ؛ بخش اعظم تولید علم و فناوری، تولید مقاله است.

وی افزود: باید دید چقدر از این اطلاعات و مقالات تبدیل به ثروت شده است؛ در هیمن راستا باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرار کنیم و از کنار آن بتوانیم مشکلات جامعه را حل و تولید ثروت کنیم.

زاهدی تصریح کرد: باید خلاقیت و نوآوری و همچنین اختراعات همه و همه در خدمت جامعه باشند البته از نظر تولید مقالات وضع ما در منطقه نسبتا خوب است اما سرعت مان کم است و نباید به این وضع موجود دلمان خوش باشد.تلاش کنیم سرعت رشد علمی ما بیشتر شود آن موقع است که ما می توانیم در یک برنامه ریزی دراز مدت به مرجعیت علمی در جهان دست یابیم.

این نماینده مجلس گفت: الان سرعت رشد علمی کشور مناسب نیست و کاهش پیدا کرده است البته شاید مسئولین بگویند چون ما تولیدمان بالا رفته سرعت رشد علمی کاهش پیدا کرده که این حرف ممکن است در ظاهر درست باشد اما ما می توانیم از ظرفیت های خوب دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری استفاده کنیم که بهره مند نشدیم. ما نتوانستیم تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی مان را در دانشگاه های کشور اعم از علوم پزشکی و غیر پزشکی به روز کنیم و اصلاح این اقدامات موجب رشد علمی کشور می شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر در بحث تخصیص بودجه های آموزشی به نظر می رسد کوتاهی شده است.اقدام جدی در هدایت بودجه ها برای تبدیل علم و پژوهش به ثروت انجام نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار