کوشکی در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

بیانیه حاج قاسم انقلابی بود/اظهار تاسف از مواضع وزارت خارجه

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: متاسفانه وزارت امور خارجه در طول این چند سال گذشته موضع مناسبی در قبال تحولات بحرین اتخاذ نکرده است و عملا با به رسمیت شناختن رژیم آل خلیفه، از این رژیم خواست که به حقوق مردم احترام بگذارد.
کد خبر: ۸۶۹۸۶۹۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

محمدصادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص بیانیه سردار قاسم سلیمانی درباره تحولات بحرین اظهار داشت: متاسفانه وزارت امور خارجه در طول این چند سال گذشته موضع مناسبی در قبال تحولات بحرین اتخاذ نکرده است و عملا با به رسمیت شناختن رژیم آل خلیفه، از این رژیم خواست که به حقوق مردم احترام بگذارد.

کوشکی در تشریح رفتار اشتباه وزارت خارجه افزود: در واقع از کسی که خودش ناقض اصلی حقوق ملت بحرین است، درخواست می کرد که به حقوق مردم بحرین احترام بگذارد و این روش، روش بسیار غلطی بود و عملا نادیده گرفتن انقلاب مردم بحرین و مبارزات آنها بود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در چنین فضایی ما شاهد این هستیم که یک موضع درخور و انقلابی از سوی جمهوری اسلامی و توسط فرمانده سپاه قدس گرفته شده است که ما باید این مواضع را سال ها پیش از سوی وزارت امور خارجه مشاهد می کردیم؛ در حالی که در این موضعگیری تهدید وجود ندارد و فقط توصیف یک واقعیت انقلابی است.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت ظریف در وزارت خارجه و نگرش غلط او به مسایل منطقه، تاکید کرد: نگرش غلط دولت و رییس جمهور هم عملا اجازه اقدام انقلابی به وزارت امور خارجه را نداد؛ اما به هر حال باید تحولات اخیر بحرین را به فال نیک بگیریم به جهت اینکه احتمال یکسره کردن کار رژیم آل خلیفه را ممکن کرده و عملا به نظر می رسد که آل خلیفه با این اقدام، تیشه محکم به ریشه فاسد و پوسیده خودش زده است.
ارسال نظرات