برجام ترمز مقاومت نیست

اعلام نگرانی‌های وزیر دفاع آمریکا از قدرت منطقه‌ای ایران

وزیر دفاع آمریکا گفت این کشور با پنج چالش در سال جاری روبروست و کشورهای روسیه ، چین و ایران را از جمله این چالش ها برشمرد.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۸۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، اشتون کارتر وزیردفاع آمریکا در سخنانی در مرکز نیو امریکن سکیوریتی در واشنگتن بار دیگراز پنج چالش آنی سخن گفت که این کشور در سال جاری با آن روبروست و کشورهای روسیه، چین و ایران را از جمله این چالش ها برشمرد.

نخستین چالش پیش روی آمریکا را روسیه خواند و افزود: ستیزه جویی و قلدری روسیه به ویژه در اروپا نخستین چالش ماست. سپس اداره کردن تغییر پرشتاب در منطقه ی مهم آسیا اقیانوس آرام در رده دوم قرار دارد جایی که چین در حال پیشرفت است اما این پیشرفت نیز ستیزه جویانه است. تقویت توان دفاع موشکی و بازدارندگی در رویارویی با اقدام های تحریک آمیز کره شمالی و تهدیدی که متوجه هم پیمانان ماست سومین چالش به شمار می آید.

 زیر نظر داشتن ستیزه جویی و نفوذ  بدفرجام ایران در منطقه خلیج فارس چهارمین و شتاب بخشیدن به نبرد با تروریسم و داعش پنجمین چالش های پیش روی آمریکا در سال جاری هستند.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد از آنجا که واشنگتن در روابط با دیگر کشورها مواضع اصولی و استاندارد دارد شمار دوستانش در دنیا بسیار بیشتر از چند مورد دشمنی و خصومت است.
 
اشتون کارتر با اشاره به توافق هسته ای با ایران این توافق را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خوب توصیف کرد اما مدعی شد: نگرانی ما درباره دیگر رفتارهای ایران همچنان پابرجاست. اقدام هایی که ایران در جهت بی ثبات سازی منطقه در دستور کار دارد وزارت دفاع را بر آن داشته است تا با قدرت در زمینه سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای مقابله با نفوذ بدفرجام ایران گام بردارد و بر تعهد آهنین ما به امنیت هم پیمانانمان در منطقه به ویژه اسرائیل تاکید ورزد.

* منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظرات