انتقاد رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل از تامین اجتماعی:

هنوز سهمیه بیمه کارگران ساختمانی اعلام نشد/ 34هزار کارگر در لیست انتظار

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل گفت: تامین اجتماعی به روز درآمد پروانه ساختمانی دریافت می کند اما به کارگر بیمه اختصاص نمی دهد.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۴۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،مسلم مکاری در گفت وگویی، با اشاره به اینکه سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هر ساله از اوایل اردیبهشت تا اوایل خرداد از سوی تامین اجتماعی تعیین می شد اما با پایان خردادماه ، اظهار کرد: تامین اجتماعی در سال جاری اعلام کرده است به دلیل نداشتن منابع این امر صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه وزیر کار درباره عدم قطع بیمه کارگران ساختمانی تاکید کرده است، افزود: در سال 95 هنوز سهمیه بیمه کارگران ساختمانی کشور اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی قول داده بود یک میلیون کارگر ساختمانی را بیمه کند اما آماری که می دهد واقعی نیست، اظهار کرد: براساس مستندات کانون 800 هزار نفر کارگر ساختمانی در کشور بیمه شده است و هنوز اختلاف 200 هزار تایی در این بخش وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی سال گذشته قول داد که سهمیه بندی بیمه کارگران را حذف کرده و استان هایی که تمان کارگرانش بیمه شدند را از لیست کنار بگذارد، افزود: امروز بیمه برخی استان ها به روز شده اما در استان هایی مانند مازندران و تهران که سهمیه کمتری به آنها در طول دو سال تعلق گرفت هنوز بخش مهمی از کارگران بدون بیمه مانده اند.

وی با اشاره به اینکه بیمه برخی از کارگران ساختمانی در مازندران از سال 91 تاکنون انجام نشده است، افزود: تاکنون 39 هزار کارگر ساختمانی در مازندران بیمه شدند و 34 هزار نفر نیز در لیست انتظار قرار دارند البته این تعداد افرادی هستند که برای بیمه شدن به انجمن های مازندران مراجعه کردند اما در سال جاری باید تمامی کارگران ساختمانی خود را به انجمن ها معرفی کنند.

این مسئول یادآور شد: در تهران 125 هزار بیمه شده وجود دارد و بالغ 80هزار نفر بیمه نشدند.

بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور با تاکید بر اینکه از وزیر رفاه می خواهیم زمینه بیمه شدن کارگران ساختمانی را فراهم کند، عنوان کرد: اگر تامین اجتماعی به بیمه کارگران ساختمانی اهمیتی ندهد در مقابل این سازمان تجمع می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بیمه فعلی کارگران ساختمانی از شرایط مناسبی نیز برای کارگران برخوردار نیست، عنوان کرد: در این بیمه بسیاری از شرایط برای کارگران در نظر گرفته نشده است و تنها از کارافتادگی و بازنشستگی به کارگران تعلق می گیرد.

مکاری به شرایط پرداخت این بیمه نیز اشاره و عنوان کرد: هر کارگر ساختمان هفت درصد از سهم بیمه را می پردازد و تامین اجتماعی 20 درصد را از محل درآمد پروانه ساختمان کسب کرده و دولت نیز 3 درصد سهم بیمه را پرداخت می شود که میزان پرداختی برای هر کارگر 74 هزار تومان است.

وی یادآور شد: تامین اجتماعی به روز درآمد پروانه ساختمانی دریافت می کند اما به کارگر بیمه اختصاص نمی دهد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل با اعلام اینکه تامین اجتماعی قرار بود سالیانه 200هزار نفر را بیمه کند، بیان کرد: تنها در سال گذشته 300 هزار نفر بیمه شدند چون در سال 93 هیچ کارگر ساختمانی بیمه نشده بود اما باز هم معتقدیم آمار تعداد بیمه شدگان واقعی نیست./ایسنا


انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها