معرفی کتاب

عقیق

«عقیق» داستان واره‌ای است مستند از زندگی سراسر حماسه سردار شهید حاج حسین خرازی که با زبانی شیوا و دلنشین نقش موثر وابتکار عمل این شهید بزرگوار را در موقعیت‌های مختلف دفاع مقدس به تصویر می‌کشد. نویسنده: نصرت الله محمود زاده انتشارات : ملک اعظم
کد خبر: ۸۶۹۷۰۲۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج، "عقيق" براساس اظهارات همرزمان و سخنراني‌هاي شهيد خرازي تدوين و مراحل ورود وی به جنگ و شكل‌گيري لشكر 14 امام حسين (ع) و موفقيت‌هايش بازگو شده اند.
اين اثر به بررسي ويژگي‌هاي اين فرمانده شهید و اثرگذاري وي در عمليات‌ها اشاره دارد. نقش فرماندهي او در عمليات والفجر 8 و مبارزه با گارد رياست جمهوري صدام با گفته‌هایي كه تاكنون در هيچ كتابي مطرح نشده اند در اختيار مخاطب قرار گرفته اند.

عملیات والفجر مقدماتی تعیین کننده بود. دشمن در منطقه حضور فعال داشت. عبور ازدل رمل‌های جنوب وغرب بستان بزرگترین  مانع به حساب می‌آمد. منطقه فکه با انبوهی از لشکرهای  سپاه و ارتش مواجه شد حسین تعدادی از فرماندهان لشکر را فرا خواند. عملیات که شروع شد لشکرها در وهله‌ی اول با مشکل رو به رو شدند. حسین نگران عملیات بود که پشت بی سیم خبر شهادت حبیب الهی را به او دادند به حبیب الهی عشق می‌ورزید خواست سنگر فرماندهان را ترک کند که ردانی پور بلند شد تا مانعش شود حسین گفت: می‌دانی حبیب الهی را از دست دادن یعنی چه؟ ردانی پور با حالت جدی گفت: شما فرمانده لشکر نیستید یک سپاه در اختیار شماست. حسین گفت: من سپاه را هم درخط مقدم فرماندهی خواهم کرد ردانی پور ساکت شد و گذاشت که حسین برود حسین گفت که با تانک خواهد رفت و برای عبور  از آن منطقه  تانک بهتر عمل می‌کند و طولی نکشید که تانکی را آماده کرد و سوار بر تانک به سمت خط مقدم حرکت کرد.
ارسال نظرات