رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم:

بقاع متبرکه محل مناسبی برای ترویج امور دینی و مذهبی است

21 بقعه متبرکه در شهرستان طارم وجود دارد، که محل مناسبی برای ترویج امور دینی و مذهبی است.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۱۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم در مراسم تکریم و بزرگداشت حضرت خدیجه(س) گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم در راستای عمل به رسالت‌های سازمانی، برنامه‌های متعددی را اجرا می‌کند.

حبیب ابراهیمی با اشاره به اجرای سالانه 35 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه طارم افزود: تعداد بقاع این شهرستان 21 مورد است که طرح‌های اجرایی در این مکان‌ها از نخستین روزهای سال آغاز و تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی از جمله مهم‌ترین طرح‌های اجرایی اوقاف و امور خیریه در طول سال است، اظهار داشت: این طرح‌ها در مناسبت‌های مذهبی در شهرستان و با میزبانی بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به استقبال مردم و زائران و گردشگران مذهبی از طرح‌های اجرایی اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در برخی از برنامه‌های اجرایی تعداد بازدیدکنندگان از بقاع به صورت روزانه به یک هزار نفر نیز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان برگزاری طرح‌های فرهنگی اوقاف، ایستگاه‌های همه واقف باشیم نیز در شهرستان دایر می‌شود، افزود: خوشبختانه برگزاری این غرفه‌ها تاثیر بسزایی در افزایش موقوفات داشته و طی سنوات گذشته تعداد موقوفات شهرستان به قریب به 400 مورد رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با بیان اینکه هم اکنون دو طرح ضیافت الهی و طرح نشاط معنوی در شهرستان طارم در حال اجرا است، تصریح کرد: این دو طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام تابستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه امسال طرح ضیافت الهی در امامزادگان هاشم و عوف‌(ع) آب‌بر، امامزاده جعفر(ع)آب‌بر و امامزاده عبدالله‌(ع) صومعه در حال اجرا است، افزود: همچنین اجرای طرح نشاط معنوی نیز با حضور 150 دانش‌آموز آغاز شده است.

در ادامه نیز امام جمعه طارم ضمن اشاره به طرح‌های اجرایی اوقاف در بقاع متبرکه افزود: این اماکن محل مناسبی برای ترویج امور دینی و مذهبی است.

حجت‌الاسلام محمد‌ صادقی‌پور با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت به مناسبت وفات حضرت خدیجه‌(س) اضافه کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت خدیجه(س) زنی بود که تمام اموال خود را برای ترویج دین اسلام هزینه کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه‌(س) یار و یاور حضرت محمد(ص) بودند و لقب ام‌المومنین لقب شایسته‌ای برای حضرت خدیجه(س) است، اضافه کرد: برگزاری این مراسم فرصت مناسبی برای شناساندن آن بانوی بزرگوار است.

ارسال نظرات