استاد حوزه علمیه قم در اربعین شهید مدافع حرم بلباسی:

شهدای مدافع حرم اجازه ندادند بوی خاک وطن به مشام دشمن برسد

استاد حوزه علمیه قم گفت:شیرمردانی همچون محمد بلباسی آنقدر جگر داشتند که حتی نگذاشتند ذره‌ای بوی خاک وطن به مشام دشمنان برسد.
کد خبر: ۸۶۹۶۳۳۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
به گزاش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام جمال‌الدینی شب گذشته در مراسم اربعین شهید مدافع حرم «محمد بلباسی» که در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر برگزار شد،با بیان اینکه جایگاه و مقام شهید آنچنان رفیع و بلند است، اظهار کرد: خداوند اگر بخواهد می‌تواند نور، طیب و یا حُسنی در وجود بنده‌اش قرار دهد که زبان از گفتنش قاصر است.

وی افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا بهانه‌ای است تا ما خودمان را بدین‌وسیله به شهدا وصل کنیم و اینکه مراسم شهداء را با تعریف چند خاطره سرش را هم بیاوریم جور در حق شهید است و نیاوردن نام شهید از مقاوم وی کم نمی‌کند بلکه به خودمان ضرر می‌رساند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر عشق به حسین و شناخت جایگاه شهداء و صدها روایات در که در لا‌به‌لای کتاب‌ها خاک می‌خورد در متن زندگی بیایند حالی به ما دست می‌دهد که در مقابل مزار شهدای گمنام سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی با بیان اینکه شهداء آنقدر مقام‌شان والاست که در در کنار پیامبران قدم بر می‌دارند اضافه کرد: در روز قیامت محاسبه اعمال شهید در وسط میدان محشر به عشق بازی تبدیل می‌شود چرا که شهید یَلی است که بند تمام تعلقات دنیوی را برید تا به معبود خویش رسد.

جمال‌الدینی گفت: جنگ آن سوی مرز ایران در واقع جنگ خودمان است که با شجاعت و درایت در بیرون از مرزهای کشور ماند و شیرمردانی همچون محمد بلباسی آنقدر جگر داشتند که حتی نگذاشتند ذره‌ای بوی خاک وطن به مشام دشمنان برسد./فارس

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها