استاندار یزد:

شناسایی بی‌سوادان و کم‌سوادان یزد تکمیل شود/مهریز و خاتم رتبه های برتر سوادآموزی یزد را کسب کردند

استاندار یزد با اشاره به اینکه شناسایی بی‌سوادان و کم‌سوادان یزد تکمیل شود، گفت: مهریز و خاتم رتبه‌های برتر سوادآموزی یزد را کسب کردند.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۸۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سیدمحمدمیرمحمدی در نشست شورای سوادآموزی استان یزد که در محل استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به حماسه 24 خردادماه سال 92 که مردم حماسه تحول را خلق کردند، اظهار داشت: امید داریم این حماسه جریان پیدا کرده و نیات خود را روز افزون و موجب تحول به سمت ترقیف پیشرفت و توسعه گسترش مکتب اسلام شود.

میرمحمدی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز و امام شهدا و تشکر از افرادی که در رفع ریشه‌کنی در استان فعالیت کردند، گفت: اقداماتی که صورت گرفته در نوع خود قابل توجه و تقدیر است.

استاندار یزد با امید به روزی که در استان جشن بی‌سوادی گرفته شود، خاطرنشان کرد: نمی‌توان با قطعیت گفت که روزی می‌رسد که بی‌‌سوادی ریشه‌کن می‌شود چون همیشه افرادی در رفت‌وآمد هستند و بی‌شک این جابه‌جایی‌ها تأثیر خود را در سوادآموزی می‌گذارد.

وی ادامه داد: وقتی شناسایی کامل به دلیل پرداکندگی در روستاها از بی‌سواد نداشته باشیم همیشه یک عده‌ای از افراد بی‌سواد می‌مانند.

استاندار یزد گفت: روشی که برای شناسایی بی‌سوادها از طریق دانش‌آموزان، ثبت‌نام دانش‌آموزان صورت گرفته از حالت یک بعدی خارج شده و قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه باسوادی در واقع کلید درهای ورود به اندیشه‌های مختلف، تجارب مختلف و دستاوردهای بشری است، تصریح کرد: این سواد است که ما را مجهز می‌کند که این درها را باز کنیم.

میرمحمدی با بیان این مطلب که اگر حروف الفبا را یاد بگیریم و نتوانیم از آن استفاده کنیم بی‌فایده است، خاطرنشان کرد: هرگاه به سواد مذهبی، سواد تاریخی، سواد بهداشت و سایر سوادها مجهز شویم به کلیدی دسترسی پیدا کردیم که می‌تواند درهای بسته را برای ما باز کند.

میرمحمدی در پایان اظهار داشت: کسب رتبه‌های برتر دو شهرستان مهریز و خاتم در سوادآموزی نشان از تلاش و زحمات عزیزان و مسئولین و همکاران در نهضت سوادآموزی بوده است.

ارسال نظرات