با حضور سرگروهای حلقه‌های صالحین:

برگزاری نشست حلقه سرگرو‌ههای "شهیده نیکنام، هاشمی و شیردل " حوزه مقاومت بسیج مهدیه ناحیه مرکزی یزد

نشست حلقه سرگرو‌ه‌های "شهیده نیکنام" ،"شهیده هاشمی " و "شهیده شیردل " حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد با حضور سرگروهای حلقه‌های صالحین پایگاه‌ها برگزار شد .
کد خبر: ۸۶۹۵۴۷۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نشست حلقه سرگرو‌ه‌های "شهیده سکینه نیکنام" طبق روال گذشته با بیان موضوعات منتخب و معین شده توسط سرگروه‌ها در جلسه قبل که شامل تفسیر ،سیری در نهج البلاغه ،صحیفه سجادیه،مراقبت و مناسبت ماه احکام،آیین تندرستی،تربیت کودک و نوجوان ،مهدویت،سیره علما و شهدا،مسائل روز سیاسی ،ومباحثه کتاب داستان راستان جلد1و2 شروع و سرگروه‌ها در مورد موضوع انتخابی خود به بحث و گفتگو پرداختند .

سپس مربی حلقه بعد از توضیح و تکمیل مباحث مطرح شده توسط سرگروه‌ها، به بیان رابطه ماه مبارک رمضان با امام عصر (عج) به استناد روایات و توصیه علما و عرفاو شرح حدیث معراج در خصوص آثار روزه پرداخت.

درنشست "شهیده سیده طاهره هاشمی " مربی حلقه در رابطه با شیوه ها و اهمیت امر به معروف و نهی از منکرو سهولت انجام و تاثیر گزاری بیشتر آن در ماه رمضان به خاطر فضای معنوی حاکم در جامعه و بسته بودن دست های شیاطین، اهمیت روزه وانس با قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان ، نمونه هایی از سیره حضرت امام خمینی (ره) وانس ایشان با قران در ماه رمضان مطالبی را بیان نمود.

نهایت استفاده سرگروه‌ها از ماه مبارک رمضان و پاک سازی اخلاق در این ماه جهت حضور با صفای باطن بیشتر در نشست حلقه ها از راهکارهای اساسی این نشست بود.

اهمیت تعلیم و تربیت جوانان همراه با بیان احادیثی از پیامبر اکرم (ص)در این باره، اهمیت تقوی و ویژگی های انسانهای متقی ازجمله محورهای مباحث مطرح شده و شناخت گناهان کبیره و صغیره و اهمیت مسئله پرهیز از گناهان کبیره و صغیره به وسیله تقوا ،امر به معروف و نهی از منکرو راههای صحیح برخورد با دیگران از راهکارهای اساسی ارائه شده در نشست حلقه "شهیده فوزیه شیردل " بود.

ارسال نظرات