دهقان در گفت‌وگو با «بسیج»:

مسئولان دولتی در موضوع لغو تحریم‌ها با مردم صداقت ندارند

نماینده مجلس گفت: اگر تحریم ها لغو شده، پس چرا از پول های بلوکه شده ما خبری نیست؟ و اگر پول های بلوکه شده ما آزاد شده، چرا تاثیر آن را در اقتصاد کشورمان نمی بینیم؟!
کد خبر: ۸۶۹۵۴۵۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
محمد دهقان، نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به بیانات روز گذشته امام خامنه ای که تاکید کردند «تحریم ها برداشته نشده است»، به انتقاد از سخنان اخیر مسئولان دولتی پرداخت.

دهقان گفت: از آغاز مذاکرات، ملت و رهبر معظم انقلاب و مسئولان دلسوز کشور نسبت به بدعهدی آمریکایی ها و اروپایی ها بدبین بودند و اعتقاد داشتند که آنها در این مذاکرات صادقانه و با حسن نیت وارد نمی شوند و هدف آنها صرفا ضربه زدن به جمهوری اسلامی است اما اصرار برخی از دولتمردان مبنی براینکه می توانیم امتیازاتی از آمریکایی ها بگیریم، نظام را قانع به ورود به مذاکرات کرد.

وی افزود: این مذاکرات در نهایت به توافقی منجر شد که نظام نیز با پیش شرط هایی نسبت به اجرای آن اعلام موافقت کرد اما پس از توافق شاهد آن هستیم که جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است؛ تعهداتی که البته موجب لطمه به غرور ملی ملت ما هم شد و خسارات جبران ناپذیری را برای کشورمان پدید آورد ولی طرف آمریکایی بازهم به بدعهدی روی آورده است.

این نماینده مجلس با اشاره به مفاد برجام که در آن از لغو تحریم ها سخن به میان آمده است، اظهار داشت: همکان شاهد هستیم که تحریم ها براساس آنچه که تعهد داده شده بود، لغو نشده است. مثلا اگرچه آمار فروش نفت بالا رفته اما پول نفت را نمی توانیم وارد کشور کنیم که خود این مساله، یک خسارت جدید است. آیا این مساله برای کشور سود به همراه دارد؟

دهقان اظهارات مقامات دولتی آمریکا درباره مشروط کردن لغو تحریم ها به موضوعات دیگر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: طرف آمریکایی رسما اعلام کرده است که رفع تحریم ها به تغییر رفتار ایران در منطقه منوط شده است؛ برخی دیگر از مقامات آمریکایی توقف فعالیت های موشکی را شرط لغو تحریم ها اعلام کرده اند. همه اینها سوءاستفاده هایی است که از نقایص و ضعف های موجود در برجام شده است.

وی با انتقاد از برخی مسئولان داخلی که همچنان مسیر خوشبینی به آمریکا را ادامه می دهند، تصریح نمود: علیرغم اینکه آمریکایی ها رفع تحریم را به موضوعات جدید منوط می کنند و خلاف تعهدات برجام اقدام می کنند، اما در داخل کشور برخی مسئولان مدام می گویند که تحریم ها لغو شده است. اگر تحریم ها لغو شده، پس چرا از پول های بلوکه شده ما خبری نیست؟ و اگر پول های بلوکه شده ما آزاد شده، چرا تاثیر آن را در اقتصاد کشورمان نمی بینیم؟!

نماینده مردم چناران در مجلس افزود: آنانی که نظام را به سمت پذیرش برجام هدایت کردند، امروز دچار یک تناقض و بن بست شده اند؛ می دانند که تحریم ها لغو نشده، نمی توانیم پولمان را پس بگیریم و هیچ اثری در اقتصاد کشور وارد نشده است، اما حاضر نیستند به اشتباهات گذشته اعتراف کنند و مدام می گویند تحریم ها برطرف شده است.

دهقان با تاکید بر این موضوع که رهبر معظم انقلاب قطعا به همه جزییات اشراف کامل دارند، ادامه داد: وقتی ایشان می گویند تحریم ها لغو نشده است، این مساله مبتنی بر واقعیاتی است که همه مردم امروزه آن را می بینند. از سوی دیگر، بیان عدم رفع تحریم ها، در واقع حکایت از آن دارد که ادعای برخی مسئولان دولتی چندان منطبق بر واقعیت نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی مسئولان نشان دادند حاضر نیستند صادقانه با مردم روبرو شوند و در حرفی که مدتها قبل زده اند حالا گرفتار شده اند که این مساله، موجب تداوم خسارت به کشور می شود.
ارسال نظرات