مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند:

هماهنگی در رفتار والدین مهمترین نقش را در تربیت فرزندان دارد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: هماهنگی در رفتار والدین مهمترین نقش را در تربیت فرزندان دارد و دوگانگی رفتاری والدین باعث عدم تربیت سالم فرزندان می شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۱۴۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام حمزه شیرزادی در کلاس اخلاق در حسینیه شهدای پاسدار نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: نقش والدین در تشویق فرزندان به نمازخواندن و انجام عبادات و نقش باورهای دینی در سلامت جسمی و روحی کارکنان بسیار مهم است.

وی با اشاره به حدیثی در خصوص رمز و راز سلامتی انسان‌ها گفت: عبادت 10 جزء است 9 جزء آن کسب روزی حلال و یک جزء آن عبادات است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند افزود: لقمان حکیم به فرزندش سفارش می‌کند ای فرزندم من برای 400 پیغمبر خادمی کرده ام و مطالب بسیاری از محضر ایشان یاد گرفته ام که چکیده آن چهار نکته است وقتی که وارد نماز شدی قلبت را حفظ کن، وقتی که در کنار سفره‌ای حلقت را، وقتی که در خانه دیگران رفتی چشمت را و زمانی که در میان مردم آمدی زبانت را حفظ کن.

وی ادامه داد: به عقیده اکثر کارشناسان رعایت مسائل دینی و اخلاقی از سوی والدین نقش مهمی در تشویق و ترغیب فرزندان به نماز خواندن و انجام عبادات دارد.

شیرزادی افزود: زمینه‌سازی برای تربیت فرزندان حتی به ماقبل تولد برمی‌گردد مانند انتخاب همسر از خانواده‌ای مذهبی و متدین، توجه کردن والدین به رفتارهای اجتماعی و دوستان و آشنایان فرزندان، گفتن اذان و اقامه در گوش نوزادان در بدو تولد، تغذیه مناسب، مقید بودن والدین به وقت نماز، معاشرت با خانواده‌های مومن و نمازخوان و تشویق فرزندان و... تأثیر بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی در رفتار والدین مهمترین نقش را در تربیت فرزندان دارد و دوگانگی رفتاری والدین باعث عدم تربیت سالم فرزندان می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات