خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهداء:

ارتقای شاخصه های فرهنگی نیازمند توجه به قشر قرآنیان است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رسالت قاریان قرآن باید احیای ارزش های اسلامی و قرآنی در جامعه باشد، گفت: ارتقای شاخصه های فرهنگی در سطح استانی نیازمند توجه بیشتر به قشر قرآنیان به عنوان طلایه داران فرهنگ دینی است.
کد خبر: ۸۶۹۵۰۴۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار عابدین خرّم در دیدار با جمعی از نخبگان و فعالان قرآنی شهرستان ارومیه که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و اساتید و چهره های برتر قرآنی در محل سالن جلسات فرماندهی سپاه شهداء برگزار شد، اظهار داشت: بزرگ ترین افتخار قاریان و جامعه قرآنیان ایران این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی خود به عنوان بزرگ ترین حافظ، قاری و استاد قرآنی شناخته می شوند و همین امر موجب بالا بودن جایگاه این قشر در میان مردم است.

وی افزود: جامعه قرآنیان کشور باید فرمایشات امام(ره) و رهبری در خصوص انس با قرآن، تلاوت معنامحور و نیز صوت زیبای قرائت را مدنظر قرار داده و به این ترتیب زمینه ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه را فراهم سازند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره به تاکید رهبری بر لزوم استفاده و بهره مردم از قرآن و معنویات قرآنی، عنوان کرد: تنها راه سعادت بشری انس دائمی با قرآن کریم و بهره گیری از معنویات یدنی و قرآنی توسط عموم مردم است و این امر جز با تلاش اساتید و مدیران موسسات قرآنی میسر نمی شود.

وی، همچنین بهره گیری مردم به اندازه ظرفیت عقلی خود از قرآن کریم و مبانی قرآنی را خواسته بزرگان دینی و انقلاب اسلامی خواند و از قاریان و اساتید درخواست کرد تا در این مسیر همواره تلاش کافی داشته باشند.

خرّم، بالاترین و بهترین شاخص فکری و فرهنگی در کشور را ارج نهادن به مقام قاریان و اساتید قرانی دانست و تصریح کرد: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به اساتید قرآنی نیست چراکه تربیت دینی مردم امری است که علاوه بر خطیر بودن موجب تعالی و رشد جامعه نیز می شود.

وی، ادامه داد: به برکت قرآن تمام عزیزان و همنشینان با قرآن کریم افتخار نظام و انقلاب هستند و به عنوان شاخص جامعه در مبانی فرهنگی و اعتقاید محسوب می شوند.

خرّم تلاش قرآنیان در راستای تربیت مناسب جامعه را نیازمند حمایت مسئولین خواند و گفت: هیچ مجموعه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نمی تواند این تاثیرگذاری را داشته باشد و به همین دلیل باید بیش از پیش به این قشر توجه شود.

وی، قاریان و اساتید قرآنی را پاسداران حقیقی قرآن کریم نام برد و ابراز داشت: نیروهای سپاه به عنوان پاسداران فیزیکی حریم قرآن و اهل بیت(ع) شناخته می شوند و قاریان و اساتید قرآنی نیز پاسداران و حافظان اصلی قرآن و حریم دین اسلام هستند و به همین دلیل باید قدردان این عزیزان بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در پایان سخنان خود، بهره مندی از نظرات قرآنیان برای ارتقای فرهنگ قرآنی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: برای بالا بردن سطح توانمندی های شهر و استان در زمینه های مختلف اعتقادی باید از نظرات این قشر استفاده کرده و زمینه را برای جذب مردم به سوی همنشینی با قرآن و مبانی دینی فراهم کنیم.

ارسال نظرات