مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر در گفتگو با «بسیج مازندران» اظهار کرد:

نقش اساسی هجرت در برپایی حکومت اسلامی

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر گفت: هجرت اساسی ترین نقش را در بر پایی حکومت اسلامی دارد که در قرآن به انواع آن نیز اشاره شده است.
کد خبر: ۸۶۹۴۶۵۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام خوبانی در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به موضوع جهاد در قرآن گفت : اثر ایمان در قلب این است که در سر بزنگاه ها به داد انسان برسد و او را نجات دهد و رمضان فرصت خوبی است تا انسان به ملکه تقوا دست پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه محمدیه شهرستان قائمشهر با اشاره نمونه تاریخی گفت:  حرّ بن یزید ریاحی وقتی در ورودی کربلا جلوی کاروان امام حسین(ع)را گرفت نور ایمانی که در قلب وی تجلی یافته بود موجب شد تا به اصحاب امام وشهدای کربلا بپیوندد.

وی با اشاره به اینکه طبق بیان قرآن اولین کسانی که مورد رحمت خدا قرار می گیرند ایمان آورندگان به خدا هستند اظهار کرد : این دسته از افراد کسانی هستند که به خدا ومعاد و پیامبر واهل بیت(ع) به صورت قلبی باور دارند.

حجت الاسلام خوبانی  در ادامه به افرادی که مورد رحمت خدا قرار می گیرند و جز مهاجرین هستند،بیان کرد : هجرت اساسی ترین نقش را در بر پایی حکومت اسلامی دارد که در قرآن به انواع آن نیز اشاره شده است،هجرت برای علم و دانش،برای حفظ دین ،هجرت برای رهایی از ظلم و ظالم وهجرت از گناه بصورت درونی و قلبی به صورت صریح در قرآن آمده است.

این مسئول حوزه خاطر نشان کرد: هجرتی مقدس شمرده می شود که برای فرار ازمعصیت و نافرمانی خدا و به سوی نور و هدایت باشد،خیلی از مردم هجرت مکانی می کنند اما در دلشان هیچ تحولی ایجاد نمی شود.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات
پر بیننده ها