میر محمدی خبر داد:

همایش عفاف و حجاب 21 تیر در یاسوج

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش استانی عفاف و حجاب 21 تیرماه در یاسوج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۶۱
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱

حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی ظهر امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی اعتیاد، خودکشی،حاشیه‌نشینی، طلاق و بدحجابی را پنج آسیب اجتماعی مورد تأکید در کشور و استان دانست و گفت: کمیته‌های آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده و در حال انجام وظایف خود برای کاهش این آسیب‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه بیشتر ادارات استان به مقوله آسیب‌های اجتماعی شد و اظهار کرد: همکاری و مشارکت ادارات به کنترل و کاهش آسیب‌های موجود در جامعه کمک می‌کند.

وی برنامه‌ریزی برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را مهم دانست و افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تنها متولیان اوقات فراغت نیستند بلکه دستگاه‌های دولتی، مؤسسات خصوصی و تشکل‌های دولتی در این موضوع ورود پیدا کنند.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامطلوب استان در خصوص کودکان کار، گفت: طبق آمار سال گذشته 275 کودک کار در تمام ایام سال به خصوص تابستان در خیابان‌ها و چهارراه‌ها اقدام به فروش دستمال کاغذی، وزن و ... می‌کنند که برخی از این کودکان مربوطه به خود استان و برخی از استان‌های گرمسیری هستند.

میرمحمدی با بیان اینکه بیشتر کودکان کار کارتون خواب هستند و همین موضوع آنها را در معرض مشکلات اجتماعی جدی قرار می‌دهد، تصریح کرد: دستگاه‌های حمایتی از قبیل بهزیستی و کمیته امداد در جمع‌آوری این کودکان همکاری و مساعدت کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: همایش استانی عفاف و حجاب 21 تیر ماه همزمان با هفته حجاب در یاسوج برگزار می‌شود.

ارسال نظرات