یک فعال سیاسی در گفت‌وگو با «بسیج»:

ادعای روحانی درباره گشایش‌ روزانه برجام طنز بود

سردبیر ماهنامه صدای مردم گفت: دولتمردان بر اساس تفکر و نگاه غرب گرایانه خود فکر می‌کنند اگر در نظام جهانی هضم شوند می‌توانند مسائل خود را حل کنند.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۸۱
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
هادی مسعودی فعال سیاسی و سردبیر ماهنامه صدای مردم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر روحانی مبنی بر اینکه بعد از برجام هر روز یک گشایش داریم، اظهار داشت: احتمالا آقای روحانی این مطلب را به طنز عنوان کرده است!

مسعودی عنوان کرد: تمام امید دولت این بود که بتواند از طریق مذاکرات گشایشی کسب کرده و اقتصاد کشور را پیش ببرد و تفکرات خود را پیاده کند، لذا طبیعی است که نمی‎‎تواند یک سری از حقایق و واقعیت‎ها را بپذیرد.

سردبیر ماهنامه صدای مردم گفت: این مطلب که این گشایش چیست احتمالا خود آقای روحانی می‌داند و مردم از آن خبر ندارند؛ این اظهارات رئیس جمهور یک سری جملات مبهم و بی معنی است که کسی نمی‌داند از کجا صادر می‌شود چراکه  وقتی مردم  در سفره‌های خود می‌بینند که بعد برجام گشایشی ایجاد نشده بلکه وضعیت بدتر هم شده؛ این حرف‌ها بیشتر به مضحکه می‌ماند.

مسعودی با اشاره به اینکه نگاه دولت در ابتدای کار خود این بود که کلید حل مشکلات از مسیر سیاست خارجه می‎گذرد بیان کرد: این مسئله عملا موجب شد تا دولت در مسائل داخلی تمرکز خیلی اساسی و جدی نداشته باشد و در حوزه اقتصادی، عدالت اجتماعی و تحقق برخی از شعارها نتوانست برای مردم اقدامی انجام دهد، حتی طرفداران دولت نیز به این مسئله معتقدند، مزید بر علت تذکرات رهبری معظم انقلاب است که بارها بیان کردند که به اقتصاد مقاومتی بپردازید و این نباید در حد شعار باشد.

وی تصریح کرد: بعد سه سال نه تنها گشایشی حاصل نشده بلکه آمارهایی از جمله 3 و نیم میلیون بیکار، 15هزار کارتن خواب و رکود مسکن دریافت می‎کنیم که نشان می‎دهد دولت برای سامان‌دهی این مشکلات نتوانسته کاری انجام دهد؛ حتی رکود به جایی می‎رسد که 4 تن از وزرای دولت به شخص رئیس جمهور نامه می‌نویسند که وضعیت رکود خراب است و علی رغم اینکه خود دولت بیان می‌کند که رکودی نیست این سوال مطرح است که چرا بسته خروج از رکود ارائه می‌کند؟

سردبیر ماهنامه صدای مردم با بیان اینکه دولتمردان بر اساس تفکر و نگاه غرب گرایانه خود فکر می‌کنند اگر در نظام جهانی هضم شوند می‌توانند مسائل خود را حل کنند تاکید کرد: دولت تنها سرمایه خود را برجام می‌داند و نه تنها نمی‌خواهد بپذیرد که این مسئله تاثیری در اقتصاد نداشته بلکه می‌خواهد آن را به عنوان یک افتخار دست بگیرد چون به آن نیاز دارد، چرا که انتخابات ریاست جمهوری پیش روی اوست.

مسعودی در ادامه بیان کرد: اما جالب این است که برخی وزرا و طرفداران دولت اعتقاد دارند به اینکه مسئله هسته‌ای باعث تحریم‌ها شده و نه تنها در بهبود اقتصاد اثر خاصی نگذاشته بلکه موجب شده تا طرف مقابل جری‌تر شود و هر روز تهدیدها و تحقیرهای خود را علیه ایران شدت بخشد.
ارسال نظرات