دمشق در نامه به سازمان ملل و شورای امنیت:

انفجارها در سوریه با حمایت «رژیم فاشیستی اردوغان» انجام می‌شود

وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از دوگانگی استانداردهای شورای امنیت در مبارزه با تروریسم تأکید کرد که انفجارهای زینبیه و حلب با حمایت ترکیه، عربستان و قطر صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۹۳۱۵۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، دو انفجار تروریستی شنبه (روز گذشته) در منطقه «السیده زینب (س)» (زینبیه) ریف دمشق رخ داد که در پی آن 12 غیر نظامی شهید شدند و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به این انفجارها با ارسال دو نامه به «بانی کی مون» دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تأکید کرد که این انفجارها به همراه بمباران مناطق مسکونی استان «حلب» توسط عناصر داعش و جبهه النصره در راستای سیاست‌های فاشیستی رژیم [رجب طیب] اردوغان [رئیس جمهوری ترکیه] است و با حمایت مالی و نظامی این رژیم و رژیم‌های عربستان و قطر صورت می‌گیرد.

این نهاد سوری ضمن تشریح جنایات تروریست‌ها در حلب طی چند روز گذشته تأکید کرد که عناصر داعش در روستای «الغندورة الکائنة» واقع در شرق «منبج» در استان حلب نیز کشتار  جمعی انجام دادند که طی آن 40 غیر نظامی از جمله چند کودک کشه شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این نامه آمده است که این اقدامات تروریست‌ها در راستای سیاست‌های آنکارا، ریاض و دوحه برای متشنج کردن اوضاع در سراسر سوریه است تا بدین ترتیب امنیت ثبات را از بین برده و در میان افراد غیر نظامی رعب و وحشت ایجاد کنند و با این اقدام روحیه تروریست‌ها را که در برابر ارتش سوریه از بین رفته، افزایش دهند.

وزرات خارجه سوریه همچنین تصریح کرد، این جنایات تروریستی سبب نخواهد شد که دولت سوریه به وظیفه خود در مبارزه با تروریسم و برگرداندن امنیت و صلح عمل نکند و در عزم آن برای تحقق راهکار سیاسی بحران سوریه خللی ایجاد نخواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه همچنین از شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل خواست که این جنایات تروریستی را مانند سایر کشورها محکوم کند و از شورای امنیت خواست که در مقابله با تروریسم از دوگانگی استانداردها دست بردارد؛ زیرا تروریسم، تروریسم است و تروریسم میانه‌رو و غیر میانه‌رو وجود ندارد. تروریسم در سوریه بر هر کسی اطلاق می‌شود که علیه کشور سلاح به دست می‌گیرد و افراد غیر نظامی را می‌کشد.

در پایان این نامه از شورای امنیت خواسته شده که از طریق اقدامات بازدارنده و مجازات کشورها و رژیم‌های حامی تروریسم به ویژه رژیم‌های حاکم در ترکیه، عربستان و قطر به وظیفه خود در حفظ صلح و امنیت بین‌الملل عمل کند و مانع از حمایت آنان از تروریسم شود.

ارسال نظرات