خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

افکار و اندیشه های امام جدای از اسلام ناب و حقیقی نیست

کارشناس مسائل سیاسی ضمن بررسی برخی از نکات سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام گفت: : افکار و اندیشه های امام جدای از اسلام ناب و حقیقی نیست و پایه های این انقلاب بر روی شعائر دینی و اسلام راستین بنا شده و همین اسلام به ما می آموزد قبل از هر قیام و جهادی ابتدا باید بر ضد هواهای نفسانی خویش مجاهدت نمود.
کد خبر: ۸۶۹۲۶۳۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

 

علی اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین برخی از نکات بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل را مورد بررسی قرار داد.

قبادی در ارتباط با تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از " مومن متعهد انقلابی" در خصوص امام راحل اظهار کرد: پرداختن به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) موضوعی بوده است که حضرت آیت الله خامنه ای از همان سالهای ابتدایی برگزاری سالگرد ارتحال امام به آن پرداخته اند، مصداق آن جمله معروفی است که ایشان بیان داشتند و فرمودند که انقلاب ما بدون نام امام خمینی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

وی افزود: طی این سالیان خصوصا در سه سال اخیر تحریفات و نقل قول های متعددی از امام بیان شده است و به همین دلیل نیز حساسیت ها نسبت به این موضوع تشدید شده لذا تاکیدات بر این مسئله رنگ بیشتری گرفته و رهبر معظم انقلاب نیز برای شناخت ابعاد مختلف شخصیتی امام راحل  صفات ایشان را موشکافانه تر تشریح می کنند.

قبادی اذعان کرد: آنچه به صورت پایه از شخصیت امام یاد کرده اند مومن و انقلابی بودن ایشان بوده است همان طور که ما در نماز خود پیش از آنکه حضرت محمد (ص) را رسول خداوند دانیم با کلمه عبد از ایشان یاد می کنیم و این نشان می دهد که بندگی در برابر خداوند تاچه حد اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: در آیات صریح قرآن می خوانیم که جن و انس جز برای عبادت آفریده نشده اند، پس این مسئله مهمترین ویژگی شخصیتی هر فردی است و رمز موفقیت امام نیز می باشد، شخصیتی خاشع در برابر خداوند و مصر بودن  ایشان برای به بار نشستن انقلاب مهمترین ویژگی ها می باشد در عین حال که ایشان در تمام طول عمر با برکت خود از کسی جز خداوند نترسیدند و جز حق خواهی خواسته دیگری نداشتند.

این کارشناس تاکید کرد: شاخص های انقلابی بودن از آنجا که با اسلام همخوانی دارد هیچ گاه تغییر نمی کند و تنها کافی است که با روایات و قرآن تطبیق دهیم و متوجه این موضوع می‌شویم که در یک راستا قرار دارند.

وی ادامه داد: شیعه واقعی و بسیجی هر دو یکی هستند و یک هدف را پی می گیرد حال آنکه برخی ها در تلاشند تا بگویند این دو موضوع با هم هم سویی ندارند و از هم جدا هستند.

قبادی توضیح داد: در بیانات رهبر معظم انقلاب مشهود است که خواسته های امام راحل هرگز از منویان دین جدا نبوده و آنچه محرک امام برای انقلاب بود احیای اسلام راستین بود، امام هرگز چیزی را از خود ابداع نکردند، تنها دستورات دین را جامه عمل پوشاندند.

وی افزود: افکار و اندیشه های امام جدای از اسلام ناب و حقیقی نیست و پایه های این انقلاب بر روی شعائر دینی و اسلام راستین بنا شده و همین اسلام به ما می آموزد قبل از هر قیام و جهادی ابتدا باید بر ضد هواهای نفسانی خویش مجاهدت نمود.

قبادی ادامه داد: امام امت به عنوان بت شکن و فریاد گر توحید، این جهاد کبیر را پشت سر گذاشتند و با پیروزی توانستند در برابر طاغوت ها و جباران سر خم نکنندو هم اینها مفهوم مومن انقلابی است که رهبر معظم به آن تاکید کرده اند.

در ادامه این گفت و گو قبادی با اشاره به بخش دیگری از منویات امام خامنه ای در خصوص قانون مداری امام (ره) و اهمیت توجه به مردم سالاری در بیان و عمل ایشان تشریح کرد: از مهمترین تاکیدات امام خمینی (ره) پایبندی خود و دیگران به قانون اساسی بود که برگرفته از دستورات اسلام و همگام با احکام دین مبین بود.

قبادی افزود: قانون خواهی از مهمترین ابعاد شخصیتی امام بود، نظر امام در مورد قانون این بود که اگر کسی در برابر قانون بایستد در برابر اسلام ایستاده است و  مصداق آن در برخورد با بنی صدر بود زمانی که اعلام کرد قانون را قبول ندارد و امام صراحتا فرمودند" تو غلط می کنی قانون تو را قبول ندارد".

وی متذکر شد: قانون در جامعه مانند محوری است که هم اجتماع به دور آن می چرخند،قانون تنها راه اداره این جامعه است و همه در هر سطحی که قرار داند باید نسبت به آن مطیع باشند.

قبادی با اشاره به اهمیت مردم سالاری در اندیشه امام و نیز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: مردم از ارکان اصلی انقلاب هستند، زمانی که امام  و اندیشه اش با اقبال عمومی رو به رو شد انقلاب شکل گرفت و امام نیز به نظر مردم توجه داشتند.

وی در پایان یادآور شد: امرو می بنیم که برخی مسئولین نسبت به خواسته مردم بی توجه هستند و با خود رایی نظر خود را به کرسی می نشانند حال آنکه این عمل فرسنگ ها با نظر امام فاصله دارد و باید اصلاح شود.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها