سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با «بسیج»:

نظر لاریجانی درخصوص ادامه مذاکره در تناقض با فرمایش رهبری است

نماینده سابق مجلس گفت: دولتمردان احساس می‌کنند که مذاکرات گشایشی برای مملکت ایجاد و دشمن را وادار به عقب نشینی خواهد کرد که این فکر در بین خیلی از مسئولین از جمله آقای لاریجانی وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۹۲۴۱۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، در خصوص اظهارات علی لاریجانی در یک برنامه تلویزیونی مبنی بر لزوم ادامه مذاکرات با جنس متفاوت حتی در شرایط نااهلی طرف مقابل، تصریح کرد: آقای لاریجانی در واقع در این مسائل چون دولتمردان فکر می‌کند.

حسینی ادامه داد: دولتمردان احساس می‌کنند که مذاکرات گشایشی برای مملکت ایجاد و دشمن را وادار به عقب نشینی خواهد کرد که این فکر در بین خیلی از مسئولین از جمله آقای لاریجانی وجود دارد.

وی عنوان کرد: علت اینکه آقای لاریجانی برجام را ظرف یک ربع در مجلس به تصویب رساند به خاطر همین فکر و اندیشه بود و براساس همین اندیشه و دید مادی که در وجود آقای لاریجانی وجود دارد معتقد است ما باید با مذاکره با قدرت‌های بزرگ مشکلات خود را حل کنیم، همچنان‎که احساس می‌کند همه قدرت‌ها دست آن‌هاست و باید با آن‌ها کنار آمد تا مشکلات برطرف شد.

نماینده سابق مجلس افزود: این درحالی است که مقام معظم رهبری با آن دید وسیع، معنوی و تقوایی که دارند و آینده را می‌بینند که دشمن تسلیم این مذاکرات نخواهد شد بلکه امتیازات بیشتری از ما خواهد گرفت، بیان می‌کنند اگر بناست در مذاکره چیزی بدهیم باید چیزی بگیریم و اگر نگرفتیم دلیل بر این است که آن‌ها کلاه سر ما می‌گذراند و ما در این مذاکرات تا اینجا کلاه سرمان رفته است.

حسینی با اشاره به ورود حدود 180 هیات‌ اقتصادی و سیاسی به کشور بعد از برجام گفت: این هیئت‌ها حتی یک قرارداد با ایران نبستند که این دلیلی است بر اینکه برجام هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

نماینده سابق مجلس در خاتمه با اشاره به اینکه لاریجانی بر اساس همین دید مادی خود معتقد است مذاکرات باید ادامه داشته باشد خاطرنشان کرد: این مطلب در تناقض با فرمایشات مقام معظم رهبری است، چراکه ایشان به صراحت بیان می‌کنند ما غیر از موضوع هسته‌ای مذاکره‌ای با کشورهای طرف مذاکره نداریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار