خبرهای داغ:
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی؛

نظارت کافی بر روی شبکه های اجتماعی وجود ندارد

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس و کارشناس متخصص حوزه اجتماعی گفت: شبکه های اجتماعی می تواند به عنوان یکی از عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی و دگردیسی در جامعه تلقی گردد و در ایران نیز نظارت کافی بر روی شبکه های اعمال نمی گردد و باید در این زمینه برنامه ریزی های ویژه ای صورت گیرد‌.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۱۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همایون هاشمی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی در جامعه، اظهار کرد: شبکه های اجتماعی در حوزه رسانه و اطلاع رسانی یک تیغ دولبه هستند که اگر نظارت مناسب، همکاری عموم مردم و بومی سازی نشوند، می توانند تاثیر منفی بر روی جامعه بگذارند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نظارت کافی و مناسب بر روی شبکه های اجتماعی انجام گیرد، افزود: کسانی که در حوزه جامعه شناسی اجتماعی فعالیت دارند، معتقدند که باید از سوی سازمان های نظارتی با دقت نظارت شود تا بتواند به عنوان یک عنصر برای ایجاد همگرایی در بین آحاد جامعه مطرح شود.

این کارشناس و متخصص حوزه اجتماعی گفت: در غیر این صورت و در صورت استفاده ناصحیح از شبکه های اجتماعی، این شبکه ها صرفاً به عنوان ابزاری برای ایجاد آسیب های اجتماعی و گسترش کارکردهای غیراخلاقی در جامعه می گردند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، واتس آپ، وایبر و... تصریح کرد: استفاده افراط گرایانه و نامعقول به عنوان یک نگرانی و چالش اساسی در تمامی جوامع مطرح بوده و دغدغه بسیاری از صاحب نظران نیز است و در صورت عدم آموزش لازم در بهره مندی می تواند به ابزاری برای ایجاد آسیب های اجتماعی و گسترش کارکردهای غیراخلاقی در جامعه مبدل شده و دگردیسی در جامعه ایجاد کند.

هاشمی با تاکید بر لزوم نظارت و برنامه ریزی بر روی شبکه های اجتماعی، اظهار کرد: گسترش این شبکه های اجتماعی در ایران بسیار بی رویه بوده و با توجه به جوان بودن کشور نیاز به برنامه ریزی و نظارت دارد.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی در کنار آسیب های اجتماعی، هزینه اقتصادی مضاعفی هم بر خانواده ها ایجاد کرده است، گفت: پرداخت هزینه های مربوط به شارژ و همچنین اینترنت آنهم در قبال وقت گذرانی های بی هدف در وهله اول منجر به هدر رفت سرمایه های انسانی و در وهله بعدی هزینه غیر ضروری را به سبد خانواده های نیازمند تحمیل می کند.

ارسال نظرات