استاد اخلاق حوزه علمیه قم در نکا؛

شهید«ابراهیم عشریه»فدایی ولایت بود / بزرگ‌ترین آرزوی شهید جهاد در رکاب امام زمان(عج)

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت:شهید عشریه قبل از شهادت، به شهادت رسیده بود و فدایی امام، رهبر و اهل بیت(ع) بود و با عهدی که با امام خود بسته بود در راه اهل بیت(ع) شهید شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۱۵۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،مراسم بزرگداشت شهید جاویدالاثر مدافع حرم، شهید ابراهیم عشریه پنج‌شنبه شب با حضور باشکوه و گسترده مسؤولان، خانواده‌های شهدا و مردم نکا و شهرهای مختلف استان مازندران همچون همه مراسم‌های بزرگداشت شهدای مدافع حرم با حضور گرم و پرشور مردم برگزار شد تا ولایت‌مداری و پا در رکاب انقلاب بودن مردم این دیار، بار دیگر بر همگان روشن شود.

مردم نکا در طول عمر بیش از سه دهه این انقلاب وفاداری خود را به انقلاب، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در مراحل مختلف نشان دادند و تقدیم بیش از 430 شهید والامقام در طول این انقلاب، دلیلی بر این ادعا است و این‌بار نیز مردان مرد این سرزمین در دفاع از حرم بی بی زینب(س) در جنگ با داعش و تکفیری‌ها، با تقدیم پنج شهید ارزشمند و والامقام، بار دیگر ولایت‌مداری خود  را به رخ جهانیان کشاندند و اکنون نکا با اهدای پنج شهید مدافع حرم پیش‌تاز تقدیم شهدای مدافع حرم در سطح کشور است.

حجت‌الاسلام غفار غفاری، استاد اخلاق حوزه علمیه قم و استاد اخلاق شهید عشریه نیز در این مراسم گفت: شهید عشریه دلداده اهل بیت(ع) بود و این در تمام زندگی این شهید بزرگوار جاری و ساری بود و اعتقاد و ایمان به اباعبدالله‌الحسین(ع) وی را به دفاع از اهل بیت(ع) سوق داد و از ایشان دلداده به ائمه اطهار ساخته بود و هیچ‌گاه سختی و دشواری در این مسیر احساس نمی‌کرد.

 عشریه قبل از شهادت شهید شده بود

وی با بیان اینکه تمام زندگی این شهید بزرگوار صرف امور دینی و اسلامی شد، اظهار کرد: شهید عشریه قبل از شهادت، به شهادت رسیده بود و فدایی امام، رهبر و اهل بیت(ع) بود و با عهدی که با امام خود بسته بود در راه اهل بیت(ع) شهید شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این شهید از طلبه‌های حوزه علمیه نیز بود تا در ترویج آموزه‌های دینی تلاش کند، یادآور شد: ایشان در کنار آموزش‌های نظامی، تاکتیکی و تکنیکی که در سپاه آموزش دیده بود به آموزش روح و جان خود نیز مشغول بوده و با حضور در کلاس‌های حوزه علمیه، در تهذیب نفس خود تلاش مستمر داشته است.

غفاری گفت: این شهید برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) از جان خود گذشت تا دشمنان را در مرزهای سوریه زمین‌گیر کند تا خیال و فکر دشمن به مرزهای ما نرسد و بزرگداشت نام و مقام این شهید ارزشمند، مهم‌ترین وظیفه ما در قبال خون سرخ این شهید و ایثار و گذشت ایشان است.

وی افزود: توجه به ولایت و ولایت‌مداری، عشق به ائمه، امام و رهبری و توجه به ارزش‌های والای انسانی و اسلامی در تمام ابعاد زندگی این شهید بزرگوار کاملا" مشخص و برجسته بود و بنده از نزدیک با ایشان، رفتار و مبارزه با نفس وی آشنا بودم و ایشان را فردی شجاع و آگاه در مسائل مختلف می‌دانم که برای دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی به شهادت رسید.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اکنون بعد از شهادت این پاسدار رشید اسلام، مهم‌ترین وظیفه ما قدم نهادن در مسیر این شهید بزرگوار و عمل به وصیت‌نامه سراسر زهد، پند و اندرز این شهید و در مسیر ولایت قرار گرفتن است تا سعادت واقعی نصیب حال‌مان شود.

بزرگ‌ترین آرزوی آقا ابراهیم، شهادت بود

برادر شهید عشریه نیز در سخنانی، گفت: بزرگ‌ترین آرزوی آقا ابراهیم، شهادت بود و با توجه به دلبستگی و وابستگی به سه دخترش، همسر و خانواده‌اش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و رقیه(س) راهی سوریه شد تا از مرزهای اسلام و اهل بیت دفاع کند.

اسماعیل عشریه با اشاره به اینکه شهادت غایت آرزوی آقا ابراهیم بود، اظهار کرد: اخلاص، ایمان، قرائت مداوم قرآن، ولایت‌مداری، علاقه فراوان به امام، رهبری، شب‌زنده‌داری، خواندن دعا و نماز شب و... از ویژگی‌های مهم این شهید بزرگوار بود و از بزرگ‌ترین آرزوهای شهید این بود که به شهادت برسد و در زمان ظهور امام زمان(عج) خداوند وی را از قبر بیرون آورده و بار دیگر لذت مجاهدت را بچشد.

وی با اشاره به برخی مسائل که شهدای مدافع حرم برای پول رفته‌اند، گفت: جان انسان هیچ‌گاه با پول مبادله نمی‌شود و با توجه به اینکه این شهید وابسته به خانواده بود، علاقه‌ای فراتر از عشق به خانواده که همان عشق به اهل بیت بود؛ او را در این مسیر قرار داد و این سخنان برخی از افراد، ناعادلانه است و مقام شهدا بسیار با ارزش‌تر از این مسائل است که باید الگوی آحاد جامعه شده و شأن و منزلت آنان حفظ شود.

در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم، شهید ابراهیم عشریه، مراسم دسته‌روی توسط هیأت‌های مذهبی از مهدیه به سمت مصلای امام خمینی(ره) نکا با مداحی وحید لطف‌آبادی برگزار و مارش علقمه از تهران در فقدان این شهید بزرگوار نواخته شد و نوحه‌خوانی برگزار شد.

به گزارش فارس، شهید والامقام ابراهیم عشریه دارای سه فرزند دختر به نام‌های زهرا، زینب و فاطمه معصومه است که 25 فروردین‌ ماه امسال در منطقه جنوب حلب در کشور سوریه مجروح شد اما به‌دلیل مشخص نبودن وضع پیکر وی پس از 54 روز، خبر شهادت این شهید رسماً تأیید شد و به‌عنوان شهید جاویدالاثر مدافع حرم نام گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها