خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه:

بیش از 5 هزار تاکسی در شهر ارومیه فعالیت می‌کنند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه از فعالیت 5 هزار و 128 دستگاه تاکسی در شهر ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۳۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فخرالدین معصوم‌زاده اظهار داشت: 5 هزار و 128 دستگاه تاکسی در سطح شهر ارومیه فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه تصریح کرد: 2 هزار و 613 دستگاه تاکسی گردشی و یک هزار و 268 دستگاه تاکسی خطی و یک هزار و 247 دستگاه تاکسی تلفنی در ناوگان تاکسیرانی ارومیه به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌گذاری انجام گرفته برای سال جاری طرح توسعه ناوگان تاکسیرانی در صورت نیاز به شرکت‌های حمل و نقل درون‌شهری، خودروهای پلاک سفید جذب می‌شود.

این مسؤول در مورد افزایش کرایه تاکسی در ارومیه اذعان داشت: افزایش نرخ کرایه تاکسی با دستور‌العمل ابلاغی وزارت کشور و با توجه به نرخ تورم سالیانه صورت می‌گیرد که مراحل تصویب پس از طرح در هیات مدیره و شورای سازمان و تصویب نهایی شورای اسلامی شهر ارومیه و فرمانداری انجام می‌گیرد.

معصوم‌زاده افزود: افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی‌ها از سوی برخی رانندگان در شهر از طریق گشت‌‌های نظارت به سازمان تاکسیرانی ارومیه گزارش داده می‌شود.

وی با اشاره به کارت شناسایی رانندگان تاکسی، اعلام کرد: کارت شناسایی با توجه به بخشنامه وزارت کشور و دادگستری کل صار می‌شود و به ترتیب شماره، با اطلاع‌رسانی و اولویت تاکسی‌های گردشی، خطی و تلفنی بر روی شیشه مقابل داشبورد تاکسی‌ها نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه اظهار داشت: اجرای این طرح سبب افزایش میزان سطح اعتماد عمومی و احتمال سوء استفاده برخی از افراد را کاهش می‌دهد.

این مسؤول تصریح کرد: ناوگان تاکسیرانی ارومیه یک هزار و 700 دستگاه تاکسی فرسوده دارد که از این تعداد یک هزار و 11 دستگاه نوسازی می‌شوند به طوری‌که نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کاهش آلودگی هوا موثر است.

معصوم‌زاده ادامه داد: خودروی پژو و سمند جایگزین خودروهای فرسوده در ناوگان تاکسیرانی ارومیه می‌شود و میزان وام برای نوسازی خودروها 20 میلیون تومان بوده که از طریق بانک‌های تجارت، ملت و پارسیان با اقساط 5 میلیون و 700 هزار ریال واگذار می‌شود.

وی گفت: عمر ناوگان تاکسیرانی ارومیه هشت سال است که یکی از سیاست‌های شورا و شهرداری ارومیه برای سال جاری تجهیز، توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی ارومیه است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه با اشاره به اجرای کارت خوان الکترونیکی و تاکسی متر، اظهار داشت: مرحله فراخوان و برگزاری مناقصه مرحله اول از طریق معاونت سرمایه‌گذاری انجام شده و با معرفی سرمایه‌گذاران صورت گرفته و با توجه به تشریح کلی و طرح توجیهی مجددا به مرحله دوم مناقصه فراخوان اقدام شده است.

وی با بیان اینکه 400 نفر در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: طی سال جاری کلاس‌های آموزشی که برای رانندگان در نظر گرفته شده کلاس‌های HES و کلاس‌های ایمنی، ترافیک، امداد و نجات و دوره‌های نحوه برخورد راننده با مسافر برگزار می‌شود و از اساتید مجرب جهت آموزشهای لازم دعوت به عمل آورده شده است.

این مسؤول با اشاره به برنامه‌های سازمان، اذعان داشت: نوسازی ناوگان، تاسیس شرکت‌های پیمانکاری سرویس مدارس و تاسیس شرکتهای حمل و نقل و بحث توسعه خودرو در شرکت‌های حمل و نقل درون شهری، برنامه‌های خدماتی تفریحی، فرهنگی و ورزشی برای رانندگان تاکسی و اعضای تحت تکفل است.

معصوم‌زاده افزود: بحث پرداخت الکترونیکی، بحث آموزش رانندگان تاکسی، ساماندهی شرکت‌های حمل و نقل مسافر، ساماندهی ایستگاه‌های دربستی، راه اندازی تاکسی گردشگری و توریستی و ایجاد ایستگاه جدید با نصب سایبان در تمام نقاط شهر از برنامه‌های دیگر سازمان برای سال جاری است.

ارسال نظرات