خبرهای داغ:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی خواستار شد

همکاری مردم برای برقراری امنیت ترافیکی در ماه رمضان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی گفت: مردم برای برقراری امنیت ترافیکی در ماه مبارک رمضان با پلیس همکاری کنند.
کد خبر: ۸۶۹۱۰۶۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علی سعیدی در جلسه‌‌ای که با موضوع «بررسی راهکارهای امنیت ترافیکی در رمضان» تشکیل شد، اظهار داشت: اقشار مختلف مردم در آذربایجان غربی به ویژه شهروندان ارومیه برای برقرار شدن امنیت ترافیکی در استان با ماموران راهنمایی رانندگی همکاری کنند.

وی حلول ماه مبارک رمضان، ایام تعالی، نزول قرآن کریم و رحمت بی‌انتهای خداوند را مورد اشاره قرار داد و برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از فیض‌های بیکران این ماه و نزدیک شدن به ذات اقدس الهی ابراز امیدواری کرد.

این مسؤول با بیان اینکه هر سال با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به ویژه موقع پخش اذان مغرب و افطار شوق رسیدن به سر سفره افطار دو چندان می‌شود، اضافه کرد: به این ترتیب با حجم وسیع تردد خودروها در این زمان رو به رو می‌شویم، بنابراین خطر به وجود آمدن حوادث و تصادفات افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با هدف پیشگیری و جلوگیری از وقوع تصادفات همه پرسنل راهنمایی و رانندگی استان در کنار شهروندان هستند و برای انجام وظایف قانونی خود اقدام می‌کنند.

سعیدی با اظهار اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی استان برای ایجاد نظم و امنیت ترافیکی اقدام می‌کنند، گفت: شهروندان از طریق رعایت توصیه‌ها ضمن توجه داشتن به قوانین و ضوابط موجود و مورد توجه قرار دادن تدابیر ترافیکی سالم به مقصد می‌رسند.

این مسؤول ادامه داد: انجام هرگونه حرکات پرشی، نمایشی، تک چرخ، رانندگی همراه با صدای ناهنجار و ممتد با صدای اگزوز و اصطکاک چرخ‌ها و مانند آنها در خیابان، معبر و گذرگاه‌ها ممنوع اعلام شده است.

وی رانندگی توام با حفظ آرامش و بدون اضطراب، خودداری از وارد شدن به حومه اصلی شهر در زمان افطار، رسیدن به مقصد قبل از فرا رسیدن زمان افطار، نداشتن عجله و سرعت بیجا برای رسیدن به مقصد را توصیه کرد.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در صورت وقوع تصادف منجر به خسارت برای جلوگیری از راه‌بندان باید خودروی خود را در همان محل به کنار خیابان جابه‌جا کند.

وی پرهیز از رفتارهای نمایشی و حرکاتی که منجر به هم خوردن تمرکز سایر رانندگان می‌شود، عدم عبور از مناطق و معابر پرتردد رعایت فاصله طولی از خودروهای جلو را توصیه کرد و اظهار داشت: چنانچه راه‌بندان در هسته مرکزی شهر رخ داده است، رانندگان از مسیرهای حاشیه برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.

ارسال نظرات