حجت الاسلام عالی در گفتگو با «بسیج»:

عفت و حیا تنها پوشش نیست!/لزوم اقدام دولت برای دستیابی به جامعه عفیف/درمسأله عفت و حیا نسبت به ایده آل هایمان افت زیادی کرده ایم

سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی گفت: آموزه های دین ما مسأله عفت و حیا را تنها پوشش نمی داند، بلکه در تمام شئونات زندگی باید عفت و حیا وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۸۸۸۴۵
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی، عضو هیات امنا و سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: روایات و احادیث بسیار در خصوص عفت و حیا وجود دارد اما باید توجه داشت که این مسأله دارای اقسام دیگری نیز هست.

وی افزود: عفت و حیا فقط پوشش نیست بلکه عفت کلام،عفت نگاه،عفت شکم، عفت مادی و... از دیگر اقسام آن هستند که دین ما برای تمام این مسائل و جزئی ترین آنها برنامه دارد.

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به جامعه سالم باید مسأله عفت و حیا را با جذاب ترین ابزار های هنری و تبلیغی تشریح و اعمال کرد.لازم تا به عنوان یک دولت اسلامی ساز و کار و روابطی ایجاد کنیم تا مسأله فرهنگ عفاف و حیا در جامعه ما ترویج شود.

سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی تصریح کرد: جامعه ما نسبت به جهان که در آن بی حیایی و بی عفتی وجود دارد و فرهنگ سکولار و مادی گرا این بی غیرتی را ترویج می دهد، بسیار مطلوب است اما نسبت به ایده آل هایمان افت زیادی کرده ایم.

وی افزود: ما نباید به این حد عفت نسبی در جامعه دلخوش باشیم و باید خود را با مطلوب دینمان و آنچه که در فرهنگ شیعی وجود دارد بسنجیم.

حجت الاسلام و المسلمین عالی خاطرنشان کرد: عفت، حیا، نجابت و غیرت از مسائل مهمی هستند که اگر به آن توجه نشود می تواند در سائر شئونات اجتماعی مشکل ساز شود.برهمین اساس برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید مطالبه گر بود و توجه داشت که نقش صداو سیما در این مسأله می تواند بسیار مهم باشد.

ارسال نظرات