خبرهای داغ:
امام جمعه خوی:

تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس است

امام جمعه خوی گفت: مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس، تحـقق بخـشیدن به اقتصاد مقاومتی و ژرف‌سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است.
کد خبر: ۸۶۸۸۷۴۶
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خوی، با بیان تقوا عامل گشایش در زندگی است، اظهار داشت: بنا به فرمایش رسول خدا(ص) هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند متعال برای او راه بیرون شدن از سختی‌ها و گرفتاری‌ها را قرار دهـد و از جـایـی که گـمان نبـرد به او روزی رسـانـد.

وی به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و به شناخت جایگاه روزه پرداخت و تصریح کرد: روزه اساس اسلام است، امام باقر(ع) در این خصوص فرمود؛ «اسلام بر پنج پایه، برپا داشتن نماز، پرداختن زکات، حج خانه خدا، گرفتن روزه ماه رمضان و ولایت ما اهـل بیـت(ع)، بنا شده است.

* مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس ژرف‌سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است

امام جمعه خوی به فلسفه وجوب روزه اشاره کرد و گفت: از امام علی(ع) نقل شده است که خداوند بندگان مومن خویش را نگه‌داری کرده به وسیله نمازها، زکات‌ها و تلاش بـرای روزه گرفتن در روزهای واجـب شـده تا اعضایشان آرامش یابد، و چشمانشان خشوع پیدا بکند و جان‌هایشان رام شده و دلهایشان متواضع شود و غرور از آنان زدوده شود.

وی با بیان اینکه پاداش روزه به عهده خود خداست، افزود: رسول خدا(ص) بیان فرمودند که از دیدگاه خداوند هر کار آدمیزاده برای خود اوست کار نیک 10 برابر تا 700 برابر می‌شود مگر روزه‌داری که آن برای من است و خودم پاداش آن را می‌دهم زیرا که روزه‌دار غذا و علاقه به آن را به خاطر من ترک می‌کند.

شکوری در بخش دوم از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مهم‌ترین مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و افزود: سالگرد ارتحـال مـلکـوتـی رهـبر کبـیر انـقـلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره، سالروز قیام خونین 15 خرداد سال 42، روز رحلت استاد العرفاء ملاحسین قلی همدانی، سالروز قیام مردم گیلان به رهبری میرزا کوچک خان، روز جهانی محیط زیست و روز شهادت فقیه نامدار شیعه مرحوم شیخ مفید از مهم‌ترین مناسبت‌های هفته جاری هستند.

وی در خصوص امام خمینی(ره)، گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی احیاگر قرن حاضر بودند و تحولات عظـیمی را در جهان به وجود آوردند.

امام جمعه خوی به ویژگی‌های مهم امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امـام(ره) یک فـقیه زمان شناس بـود، از جامعه شناسی قوی برخوردار بودند، یک عارف معتقد به حضور در فعالیت‌های اجتماعی بودند، از غیرت دینی، شجاعت و شهامت خدادادی برخوردار بودند، مشکلات اصلی مسلمانان را با تمامی وجود لمس کرده بود، نقاط ضعف و قوت دانشمندان و سیاستمداران جهان را می‌شناخت.

* حل مشکل بیمارستان آیت‌الله خوی تا یک ماه آینده

وی به تذاکرات رهبری در مراسم افتتاح دهمین مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی تذکرات مهمی را در این مراسم مطـرح فرمـودند که شامل این است که باید سوگند نمایندگان شرعی و الزام‌آور باشد، وظیفه انقلابی و قانونی نمایندگان این است که آنان مجلس را سنگری استوار در برابر افزون خواهی استکـبار بـسازنـد، نمایندگان باید از سرگرم شدن به زایده‌های جناحی و غالب ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی برحذر باشند.

شکوری به سفر دو نماینده دولت به خوی اشاره کرد و گفت: به دنبال سفر اخیر هیأت دولت به استان دو نماینده دولت، معاون رئیس جمهور در امور زنان و وزیر بهداشت اعزام شدند و هـر دو نمـایـنده دولـت طی جلسات متعددی خواسته‌ها و مطالبات مردم و مسؤولان را شنیدند.

وی افزود: اعزام وزیر بهداشت و درمان به خوی به دلیل وعده قبلی ایشان به بنده و نماینده وقت علی‌رغم خواست مسؤولان مرکز استان بالاجبار صورت گرفت.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: در بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان آیت‌الله خویی طی گزارش معاونان معلوم شد که هیچگونه بودجه‌ای برای بیمارستان در نظر گرفته نشده است و دلیل این کار در اولویت نبودن بیمارستان خوی توسط مسؤولان رده بالای استان عنوان کردند، به دنبال اعلان این مطلـب در حـضور جمـع، حـاضریـن به ویژه خود وزیر شوکه شدند و جلسه التهاب پیدا کرد.

وی تصریح کرد: به دنبال این اتفاق برای جلوگیری از برخی اتفاقات احتمالی ناخواسته و تلخ بنده به همراه با آقای فرماندار سریع به ارومیه سفر کرده و موضوع را به اطلاع معاون رییس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی رسانده و مقرر شد که مشکل بیمارستان آیت‌الله خویی در ماه مردادماه حل شود.

ارسال نظرات