خبرهای داغ:
رئیس جمهور:

امسال شاهد تثبیت تراز آب دریاچه ارومیه هستیم

رئیس‌جمهور گفت: امسال شاهد تثبیت تراز آب دریاچه ارومیه هستیم.
کد خبر: ۸۶۸۶۹۸۰
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری که در پاویون فرودگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بهترین شرایط امنیتی و ثبات در آذربایجان غربی بین مقامات قضایی این استان و ائمه جمعه برقرار است و وحدت و هماهنگی را بین تمام مسؤولان را شاهدیم.

وی به همزیستی اقوام و ادیان مختلف در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: وحدت و انسجام بین مردم آذربایجان غربی در کشور مثال‌زدنی است.

رئیس جمهور به گزارشی از وضعیت دریاچه ارومیه در مدت دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: مسئله احیای دریاچه ارومیه در دستور کار هیات دولت قرار گرفته و هم‌اکنون شاهد تثبیت تراز آب دریاچه ارومیه هستیم.

این مسؤول به سطح تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 46 سانتی‌متر افزایش یافته است.

روحانی به افتتاح مجتمع پتروشیمی مهاباد اشاره کرد و اذعان داشت: افتتاح این مجتمع از طرح‌های برتر در صنعت شمال غرب کشور است.

وی اعلام کرد: این مجتمع سالانه 330 هزار تن پلی اتیلن تولید می‌کند و امید است خطوط تولید پایین‌دستی در این شهرستان نیز ایجاد شود.

رئیس جمهور بر ضرورت فروش محصولات این مجتمع به بازارهای خارجی تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع می‌تواند برای مردم آذربایجان غربی موثر باشد.

این مسؤول هدف خود از سفر به آذربایجان غربی را طرح مسائل مهم استان و توسعه اقتصادی آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: در این سفر طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی و آب سرمایه‌گذاری شده است و مقرر شده سرمایه‌گذاری در زمینه محیط زیست، آب و کشاورزی انجام شود.

وی تجهیز 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری نوین را از جمله مصوبات این سفر در بخش کشاورزی اعلام و اضافه کرد: مقرر شده سال آینده 56 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به آبیاری مدرن تجهیز شود که در این صورت تحول عظیمی را در بخش کشاورزی شاهد خواهیم بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: آذربایجان غربی از استان‌های استراتژیک کشور بوده و فعال شدن مرزهای این استان می‌تواند کمک قابل توجهی برای توسعه استان باشد.

این مسؤول از اجرای 47 طرح با اعتبار 945 میلیارد تومان در آذربایجان غربی طی سال جاری خبر داد و گفت: این طرح‌ها در ماه‌های آینده اجرایی خواهند شد.

*صادرات غیرنفتی بر صادرات نفتی پیشی گرفته است

روحانی اعلام کرد: اساس برنامه دولت طی سال گذشته افزایش صادرات بوده و در این راستا جوایز صادراتی و تسهیلات بانکی برای صادرکنندگان برتر در نظر گرفته شده است، بر این اساس صادرات غیرنفتی بر صادرات نفتی پیشی گرفته و طی دو ماه اول امسال شاهد افزایش صادرات از ایران بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث صادرات باید به مسائل گمرکی، حمایت‌ها و مرزهای کشور توجه جدی داشته باشیم و این موضوع همانند زنجیره به هم وصل هستند و در این مدت طی قراردادهایی که با دیگر کشورها داشتم، سبب شده افزایش 30 درصدی صادرات محصولات ایران را شاهد باشیم.

ارسال نظرات