واکنش نقی‌پور به مخالفت وزیر خارجه با برگزاری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در گفت‌وگو با «بسیج»:

چرا ظریف مدافع رژیم صهیونیستی شده است؟

کارشناس مسائل سیاسی گفت: جدای از این پرسش که آیا هولوکاست اصولا یک واقعیت تاریخی است یا نه، سوال این است که چرا آقای ظریف در واقع بلندگو و مدافع سیاست های رژیم صهیونیستی شده است؟
کد خبر: ۸۶۸۵۶۳۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کمیل نقی پور کارشناس مسائل سیاسی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره مخالفت ظریف با برگزاری دومین نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست و تقدیر امام خامنه ای از دست اندرکاران این نمایشگاه، اظهار داشت: آن چیزی که درباره رویکرد مقام معظم رهبری نسبت به رژیم صهیونیستی وجود دارد و آن نگاهی که از طرف مقامات دولتی مشاهده می شود، تفاوت دارد. مقام معظم رهبری در همه تحلیل های کلان خودشان در مساله دشمن شناسی، جهت تحلیل ها را متوجه استکبارستیزی و در ذیل آن، متوجه سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی می کنند.

نقی پور ادامه داد: رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی و تفکر انقلاب اسلامی همیشه مورد توجه حضرت امام(ره) مقام معظم رهبری قرار داشته است و این بزرگواران در شرایط مختلفی که به وجود آمده یا می آید، مردم را متوجه به این مساله کرده اند، اما متاسفانه آن نگاهی که در بین مقامات دولتی وجود دارد و این تحلیلی که ما برای تنش زدایی و جلب اعتماد جهانی و برای اینکه بتوانیم مقدمات ارتباطات دیپلماتیک و اقتصادی و... فراهم بکنیم نیاز به ارایه یک چهره معتدل (آن هم براساس تفسیر خودشان) داریم، نگاه درستی نیست.

وی افزود: متاسفانه نگاهی که دولتمردان ما دارند یک نقطه ضعف مهم و یک پاشنه آشیل بسیار بزرگ محسوب می شود؛ هیچ وقت طرف های مقابل با این ژست هایی گرفته می شود و آن سیاست هایی که اینها اسمش را اعتمادزایی یا تنش زدایی می گذارند، دست از دشمنی خودشان برنمی دارند؛ آنها در دشمنی خودشان مصر هستند و به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی را از آرمان های خودشان دور بکنند.

کارشناس مسایل سیاسی با انتقاد از نوع موضعگیری نادرست ظریف درباره نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست، تاکید کرد: جدای از این پرسش  که آیا هولوکاست اصولا یک واقعیت تاریخی است یا نه، سوال این است که چرا آقای ظریف در واقع بلندگو و مدافع سیاست های رژیم صهیونیستی شده است؟ اگر هولوکاست خیلی هم مقدس باشد و یا اصلا یک واقعیت غیرقابل تردید هم باشد که البته اینطور نیست، اما بر فرض آن، خود کشورهای غربی به بهانه آزادی اندیشه به افکار و اعتقادات هجمه می آورند و برای مقدسات مسلمانان کاریکاتور می کشند؛ حالا چطور شده است که در مورد یک موضوع تاریخی که کلی شبهه هم درباره اصل آن وجود دارد و مبنای پیدایش آن زیر سوال قرار دارد،یک اتفاق هنری در واکنش به آن اتفاق می افتد و این همه برآشفته می شوند؟

نقی پور در پایان اظهار داشت: آقای ظریف به جای اینکه از اتفاق هنری که در راستای کشف حقیقت است، حمایت بکند، متاسفانه علیه آن موضع می گیرد و این بر پایه همان نگاه و تحلیل نادرست تنش زدایی و اعتمادزایی است که مدعی آن هستند.
ارسال نظرات