خبرهای داغ:
پیام مهم مجالس به اصلاح طلبان؛

شکست پروژه برتر انگاری اصلاحات/ اصولگرایان هنوز حرف اول را در کشور می زنند!

رخدادهای روزهای اخیر کشور و انتخاب روسای مجالس خبرگان و شورای اسلامی حاکی از این واقعیت است که هنوز در کشور حرف اول را اصولگرایان می زنند و ایران فقط تهران نیست!
کد خبر: ۸۶۸۵۵۳۹
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، زمانی که اصلاح طلبان و یا به قول خودشان اعتدالیون! پس از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه بر طبل پیروزی کوبیدند شاید به این واقعیت فکر نمی کردند که روزهای خوش آن ها چندان دوامی ندارد و بزودی باید شکست های مفتضحانه ای را متحمل شوند.

زمانی که انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به اتمام رسید و پس از اعلام نتایج قطعی مشخص شد که در تهران (و نه در ایران) اکثریت منتخبین از طیف اصلاح طلب هستند، انبوه تشرهای طیف به اصطلاح پیروز به سوی اصولگرایان روانه شد که ما پیروز کل کشوریم؛ اما این نکته را فراموش کرده بودند که در استان هایی نظیر آذربایجان غربی تمام کاندیداهای موردحمایت آن ها ناکام مانده و منتخبین مردم تنها از لیست اصولگرایان هستند!

دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی هم چیزی شبیه انتخابات خبرگان بود که در این میان بازهم شادی وصف ناپذیر اصلاحات از موفقیت لیست نصفه و نیمه آن ها در تهران موفق شده و همانند مجلس شورای اسلامی این لیست را به تمام کشور تسری داده و مدعی پیروزی قاطع خود در برابر طیف مقابل شدند.

دور دوم انتخابات هم که با چرخش برخی نمایندگان به سوی اصولگرایی و اصلاح طلبی همراه بود، بار دیگر تاکید اصلاحات بر پیروزی را به همراه داشت.

اما گویا اصلاحات و بزرگان آن طیف این نکته را فراموش کرده بودند که تمام ایران در تهران خلاصه نمی شود و باید منتظر عواقب خودبزرگ بینی بوده و در انتظار اتفاقات جالب توجهی باشند.

روزها گذشت و بالاخره موعد انتخاب هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری فرا رسید! مجلسی که مهم ترین وظیفه آن رسیدگی به اوضاع رهبری است. همان رهبری که به ادعا و اذعان واضح و مبرهن چندین ساله اصلاحات باید به صورت مشورتی و شورایی انجام شده و نباید در یک فرد خلاصه شود!

روزهای منتهی به انتخاب هیات رئیسه خبرگان رهبری همان دورانی بود که بزرگ اصلاحات به دلیل یقینی که از وضعیت حاکم بر این نهاد داشت و اطمینان خاطر به دست آورده بود که دیگر امیدی به ادامه شادی هایش نیست، علنا اعلام کرد که من نامزد ریاست نمی شوم!

روز انتخاب رئیس مجلس خبرگان هم این نکته به وضوح نمایان شد که روحیه انقلابی گری در این مجلس همچنان متجلی است و آیت الله جنتی که لقب خار چشم دشمنان و آمریکا را دارد عهده دار ریاست این مجلس شد.

انتخاب نواب و اعضای هیات رئیسه هم نشانگر تعهد و پایبندی نمایندگان منتخب مردم به اصول و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی بود که همین امر باعث شد تا اصلاحات که به زعم خود پیروز واقعی میدان انتخابات بودند طعم واقعی شکست را متحمل شده و به این ترتیب زمینه را برای فعالیت تنگ تر دریافتند!

اما این آخر خط نبود! اصلاحاتی که در پی شکست مفتضحانه در انتخابات هیئت رئیسه خبرگان رهبری، به فکر تصاحب کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی بود، امروز و در نهایت ناباوری این نکته را به خوبی چشید و به نوعی سیلی سخت خود را در این نکته دریافت کرد که علی لاریجانی کاندیدای مورد حمایت فراکسیون اصولگرای ولایت مجلس توانست با اکثریت قاطع آراء بار دیگر بر مسند ریاست نشسته و محمدرضا عارف با آن همه افتخار به پیروزی لیست اعتدال در انتخابات حتی نتوانست رای تمام اعتدالیون منتخب دور اول و دوم مجلس شورای اسلامی را به دست آورد!

حالا دیگر نوبت آن رسیده که اصلاح طلبان و حامیان سرسخت آن ها این نکته را بع خبی بفهمند و درک کنند که ایران تنها در تهران خلاصه نشده و هر ایرانی سهمی از این سرزمین مقدس دارد! ایران اسلامی شامل 32 استان است و تهران تنها یکی از این استان ها بوده و نباید خود را آرای این استان خشنود و پیروز بدانند!

اصلاحاتی که در روزهای اخیر طعم تلخ شکست را به خوبی چشیده و دانسته است هنوز اصولگرایی زنده است و هر نفسش معنای خاص و عام دارد، باید منتظر روزاهی بدتر و سخت تر باشد!

منبع: اروم نیوز

ارسال نظرات