استاندار مازندران:

پزشک خانواده در مازندران نابسامان است!

استاندار مازندران گفت: نابسامانی‌هایی در حوزه پزشک خانواده در استان مازندران وجود دارد و باید کارکرد این روند پزشک خانواده که اقدامی ارزشمند است مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۸۵۲۲۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،ربیع فلاح جلودار امروز در جلسه مشترک هیئت‌های امنا دانشگاه‌های کلان منطقه یک آمایش آموزش عالی سلامت کشور در ساری اظهار کرد: نظام پزشکی کشور در سطوح ابتدایی یک شرایط عمومی دارد اما وقتی به آموزش عالی می رسیم باید هدفمند و با تامین نیازهای اساسی کشور باشد تا اتلاف در سرمایه‌گذاری صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: هر استان به لحاظ موقعیت خود در بخش فارغ التحصیلان پزشکی افزایش کمی و کیفی پیدا کرده و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از مورد نیاز استان است اما در برخی از استان‌ها شاید کمبود وجود داشته باشد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: پس از انقلاب در تمامی زمینه‌های آموزشی مانند پزشکی اتفاق‌های خوبی در کشورمان به وجود آمد و ایران به عنوان قطب درمانی در برخی از رشته های پزشکی در منطقه و جهان فعال شد.

فلاح با بیان اینکه توجه به موضوع آمایش در این دولت جهت گیری در نظام سلامت را شفاف و روشن کرده است، افزود: در استان مازندران یک دانشگاه علوم پزشکی در بابل در سال 64 و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 67 تاسیس شد و در کنار این دو دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی هم فعال است.

وی با بیان اینکه 45 درصد جمعیت مازندران در روستا و 55 درصد در شهرها قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در برخورداری از اینترنت، برق و گاز و زیر ساخت ها وضعیت روستاهای مازندران مطلوب است.

استاندار مازندران تصریح کرد: با توجه به نیازهای کشور باید موضوع آمایش سرزمینی انجام شود تا بتوانند تمامی مسائل یک منطقه را بررسی و پیگیری کند و از این فرصت به عنون یک هم افزایی و همگرایی در تجمیع ظرفیت ها ایجاد شود.

فلاح با بیان اینکه از اتلاف منابع باید پرهیز شود، گفت: طرح تحول سلامت اقدامی ضروری، خوب و انقلابی بود و اگر به بیمارستان‌های دو سال گذشته نگاه کنیم اقدامات خوبی در آنها و به ویژه در بیمارستان‌های دولتی انجام شده است.

وی ادامه داد: ساخت 150 خانه بهداشت و بهسازی 63 مرکز بهداشتی و درمانی، ارائه خدمات به افراد زیر 14 سال و مادران باردار و غیره از اقدامات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی در مازندران فعال است و باید مسئله تغذیه را که از موضوعات مهم در بهداشت جسم است در مراحل تولید، نگهداری و مصرف توجه ویژه شود.

وی افزود: امروزه معضل فاضلاب، پسماندها و محیط زیست نمی‌تواند جدا از درمان و بهداشت دیده شود و باید این همگرایی در استان به وجود آید تا محصولات کشاورزی و تولیدات مواد غذایی از مکانیزم بهداشتی برخوردار باشند.

فلاح با بیان اینکه امروز سوء تغذیه در مدارس منجر به چاقی دانش‌آموزان شده است، تصریح کرد: نباید از سبک زندگی و فرهنگ تغذیه صحیح در بین دانش آموزان غافل شد.

وی اظهار کرد: یک سری نابسامانی‌هایی در حوزه پزشک خانواده در استان مازندران وجود دارد و باید کارکرد این روند پزشک خانواده که اقدامی ارزشمند است در این جلسات به بحث و بررسی گذاشته شود.

فلاح گفت: با توجه به در اولولیت گرفتن نظام در بخش سلامت، دانشگاه علوم پزشکی باید جایگاه خود را در موضوع اقتصاد مقاومتی پیدا کند و موضوع صرفه جویی هم در دستور کار خود قرار دهد.


انتهای پیام/

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها