معاف در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

تعهدات ظریف به غرب باعث ابراز برائت او از نمایشگاه هولوکاست شد

معاون پژوهشی موسسه تمدن اسلامی گفت: موضوع هولوکاست که یک قضیه مجهولی است و اساسا اجازه تحقیق به آن در غرب داده نمی شود، در غرب خط قرمز است اما انقلاب اسلامی آمده که اساسا این خط قرمز جعلی را به رسمیت نشناسد.
کد خبر: ۸۶۸۵۲۱۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
علیرضا معاف معاون پژوهشی موسسه تمدن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، نسبت به سخنان اخیر ظریف و مخالفت او با دومین نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاهی تقدیر کردند که حدودا یک ماه قبل، این نمایشگاه توسط وزیر امور خارجه آقای ظریف مورد شماتت و نکوهش قرار گرفت و یکبار دیگر، بعد از قضایای برجام و مسائل منطقه ای مشخص شد که شکاف راهبردی و فاصله عمیقی میان دیدگاه ها و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیپلماسی دولت یازدهم وجود دارد.

وی ادامه داد: مسئله مهمی است که دولت جمهوری اسلامی باید از یک نمایشگاه کاریکاتور و از یک مجموعه آثار هنری حمایت کند ولی آقای ظریف و دولت به خاطر تعهدات نوشته و نانوشته ای که در این چند سال اخیر به غرب و به خصوص آمریکایی ها دادند، مجبور می شوند که این نمایشگاه را محکوم کنند و اعلام برائت نمایند.

معاون پژوهشی موسسه تمدن اسلامی با اشاره به تقدیر امام خامنه ای از دست اندرکاران این نمایشگاه، تاکید کرد: این تقدیر رهبر معظم انقلاب و آن اعلام برائت وزیر خارجه این فاصله و تفاوت معنادار و این شکاف عمیق را نشان می دهد؛ به نظره من یک دره عمیقی بین مواضع سیاست خارجی انقلابی رهبر معظم انقلاب و مواضع نادرست دولت یازدهم وجود دارد.

سردبیر هفته نامه 9 دی افزود: تقدیر رهبر معظم انقلاب در استمرار سیاست های پیشین نظام جمهوری اسلامی اساسا جای تعجب ندارد یعنی سیاست اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، سیاست راهبردی فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، سیاست استراتژیک مبارزه با سلطه گر و دفاع از مظلوم، اینها همه سیاست هایی است که نظام جمهوری اسلامی داشته است؛ نمایشگاه هلوکاست که به همت برادران ارزشمندی امثال آقای شجاعی و آقای نیرومند شکل گرفته، ادامه سیاست های قطعی نظام جمهوری اسلامی است و تشکیل این نمایشگاه یک اقدام پسندیده ای در راستای آن اهداف ارزیابی می شود.

وی با تعجب برانگیز خواندن موضع ظریف درباره نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست، اظهار داشت: موضوع هولوکاست که یک قضیه مجهولی است و اساسا اجازه تحقیق به آن در غرب داده نمی شود، در غرب خط قرمز است اما انقلاب اسلامی آمده که اساسا این خط قرمز جعلی را به رسمیت نشناسد.

معاف نمایشگاه هلوکاست را یک نمایشگاه انقلابی در راستای اهداف انقلاب دانست و در پایان گفت: این نمایشگاه می خواهد خط قرمز های جعلی و تخیلی نظام غرب و نظام استکباری را نپذیرد؛ همان طور که انقلاب چنین فلسفه ای داشت و این نمایشگاه در راستای فلسفه انقلاب طبعا توسط رهبر معظم انقلاب تقدیر می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار